Vraag & Antwoord

DE 5 MEEST GESTELDE VRAGEN

Welke vakanties gaan door en welke worden er geannuleerd?

Hieronder zie je per bestemming of de vakanties door kunnen gaan of niet en tot welke datum wij inmiddels onze reizigers hebben geïnformeerd. 

Let op! Vertrek jij vanaf een luchthaven in België dan kan het zijn dat jij ook geïnformeerd bent over een bestemming die niet hieronder staat. Dit heeft er dan mee te maken dat het niet toegestaan is om vanuit België naar die bestemming af te reizen. Daarnaast is onderstaand overzicht gebaseerd op reizen vanuit Nederland/voor inwoners van Nederland. Ben je woonachtig in België en vertrek je vanuit België dan gelden mogelijk andere reisadviezen. 

 

Vakantie kan doorgaan*

Vakantie kan helaas niet doorgaan

Geïnformeerd tot en met vertrekdatum: 13 augustus  2021(tenzij hieronder anders vermeld)

Bulgarije

x

Griekenland

x





Portugal

Algarve

x

Spanje

Costa Brava, Mallorca

x








Wat heb ik nodig om te kunnen reizen naar Bulgarije?
Let op! Heb jij niet de juiste documenten bij je kan jou toegang tot jouw vlucht worden geweigerd.

1. Vaccinatiebewijs óf herstelbewijs óf PCR-test óf antigeentest
2. Gezondheidsverklaring voor reizen vanaf of naar Nederland.

Doorloop onderstaande checklist om goed voorbereid op vakantie te gaan naar Bulgarije.

1. Vaccinatiebewijs óf herstelbewijs óf PCR-test óf antigeentest voor alle reizigers vanaf 12 jaar en ouder
Om Bulgarije binnen te mogen kun je gebruik maken van één van de vier onderstaande opties:

Vaccinatiebewijs
• Bewijs dat jij volledig bent gevaccineerd (in het geval een vaccin twee vaccinaties vereist, betreft de volledige vaccinatie vanaf de tweede prik)
• De laatste vaccinatie moet minimaal 14 dagen voor aankomst zijn toegediend
• In het bewijs moet staan vermeld: jouw naam (zoals in paspoort), geboortedatum, de data van de COVID-19-vaccinatie(s), de naam/type vaccin, het land waar het is gezet en de naam van de autoriteit die de vaccinatie toediende.
Let op! De CoronaCheckApp wordt op de luchthaven van Bourgas niet geaccepteerd aangezien zij geen QR-code kunnen scannen. Ga naar https://coronacheck.nl/nl/print/ en print jouw vaccinatiebewijs uit.

Óf herstel van COVID-19
• Verklaring van een arts of een document van een positieve test (PCR- of antigeentest) afgegeven tussen 11 en 180 dagen ten opzichte van dag van aankomst
• Dit document moet vermelden: jouw naam (zoals in paspoort), de contactgegevens van het testinstituut (naam, adres), de datum waarop de test is afgenomen, de testmethode en het positieve resultaat

Óf negatieve testuitslag van een PCR-test
• Niet ouder dan 72 uur voor aankomst
• Op het document staat jouw naam (zoals in paspoort), de contactgegevens van het testinstituut (naam, adres), de datum van de test, het type test (PCR of RAT) en het resultaat (negatief).

Óf negatieve testuitslag van een antigeen(snel)test
• Niet ouder dan 48 uur voor aankomst
• Op het document staat jouw naam (zoals in paspoort), de contactgegevens van het testinstituut (naam, adres), de datum van de test, het type test (PCR of RAT) en het resultaat (negatief).

2. Formulieren voor jouw land van vertrek of terugkomst
Heen- en/of terugreis vanuit of naar Nederland: het is verplicht voor alle reizigers (vanaf 13 jaar) die via een Nederlandse luchthaven reizen een gezondheidsverklaring van het RIVM bij je te dragen.

3. Maatregelen op jouw vakantiebestemming
Check goed welke maatregelen er van toepassing zijn op jouw vakantiebestemming. Deze kunnen anders zijn dan dat je gewend bent in Nederland.

4. Reisadvies
Houd altijd het reisadvies van onze overheid goed in de gaten. Onderstaande informatie is de meest actuele informatie die wij hebben staat hieronder, maar de adviezen kunnen op dit moment snel wijzigen. Op reis gaan met de juiste documenten is te allen tijde de verantwoordelijkheid van de reiziger zelf.







Kan ik een persoon bijboeken?

De mogelijkheid tot bijboeken van een extra persoon is afhankelijk van het aantal beschikbare vluchtstoelen en de accommodatie die je geboekt hebt. Wanneer er nog vluchtplaatsen beschikbaar zijn en jouw kamer/appartement geschikt is voor een extra persoon, berekenen wij de reissom.

De persoon die bijgeboekt wordt, krijgt de nieuwe reissom. De al geboekte personen behouden de oude reissom. Deze wijzigt niet mee.

Wil je een persoon bijboeken, dan kan de hoofdboeker via de klantenservice pagina contact met ons opnemen.



Kan ik mijn vakantie zelf annuleren i.v.m. het Coronavirus?
Wanneer jouw vakantie niet door kan gaan vanwege het coronavirus, nemen wij 2 weken voor vertrek contact met je op. Eerder is het alleen mogelijk om de vakantie tegen kosten te annuleren conform de GOGO voorwaarden. 

Zodra jij een mail van ons ontvangt dat jouw vakantie niet door kan gaan, kun je zelf jouw vakantie omboeken of annuleren via Mijn GOGO. Hoe je dit precies kunt doen vind je in de e-mail. 
Kies je ervoor eerder jouw vakantie te annueleren tegen kosten? Dan kan de hoofdboeker de annulering doorvoeren via Mijn GOGO. Daar ziet de hoofdboeker ook de exacte annuleringskosten die op dat moment van toepassing zijn. 

Waarom wordt mijn vakantie niet geannuleerd?
Wij volgen de ontwikkelingen rondom het coronavirus nauwkeurig en volgen uiteraard altijd de adviezen van de autoriteiten (hier en op onze vakantiebestemmingen) en onze airline-partners op. Er zijn een aantal landsgrenzen langer gesloten of beslissen bepaalde airlines langer niet te vliegen. Deze informatie vind je hier.

Het kan voorkomen dat andere reisorganisaties andere beslissingen nemen, door bijvoorbeeld verder vooruit te annuleren dan de maatregelen die tot dusver officieel zijn bevestigd. Dit kan te maken hebben met een ander aanbod of met het feit dat sommige reisorganisaties, in tegenstelling tot GOGO, over een eigen airline beschikken. Wij zijn steeds afhankelijk van de richtlijnen en beslissingen van autoriteiten en onze partners. We informeren onze gasten zodra wij officiële berichtgeving vanuit deze instanties ontvangen. Eerder kunnen wij helaas geen uitsluitsel geven over jouw vakantie. Besluit je onze informatie niet af te wachten en zelf te annuleren dan is dit conform de standaardannuleringskosten. Daarom vragen we je om te vertrouwen op onze beslissingen en acties.


Wat als Nederland code rood wordt?
Op het moment dat Nederland op basis van de cijfers van het ECDC (European Centre for Disease Prevention and Control) als code rood wordt aangeduid, is het mogelijk dat jouw vakantiebestemming zijn maatregelen gaat aanpassen voor Nederlanders. Dit kan betekenen dat er bijvoorbeeld weer quarantaineverplichtingen bij aankomst worden ingesteld. Een quarantaineverplichting bij aankomst is voor ons een reden om jouw vakantie niet door te laten gaan. Wanneer Nederland code rood wordt, zullen wij af moeten wachten wat de (mogelijke) aangepaste maatregelen voor jouw vakantiebestemming zullen zijn. Eerder kunnen wij nog geen uitsluitsel geven over jouw vakantie.

Wil je toch eerder jouw vakantie al omboeken? Kijk dan of jij doormiddel van de omruilgarantie jouw vakantie al kunt wijzigen via Mijn GOGO. Wil jij je vakantie annuleren? Dan is dat alleen mogelijk tegen annuleringskosten.

Wanneer de maatregelen van jouw vakantiebestemming zo wijzigen dat wij de vakantie niet door willen laten gaan, nemen wij per mail contact met je op en krijg je van ons de mogelijkheid om kosteloos te annuleren, om te boeken of te annuleren tegen een voucher.


Coronavirus & Mijn boeking

Mijn GOGO

Speciale boekingen

Betalen & Prijzen

Extra's bij te boeken

Reisdocumenten

Tijdens de vakantie

Na de vakantie

Over GOGO

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?