VRAAG EN ANTWOORD

DE 5 MEEST GESTELDE VRAGEN

Informatie over SGR corona-voucher voor een geannuleerde pakketreis


Wat is een SGR corona-voucher?

Als jouw pakketreis is geannuleerd wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus ontvang je van ons, Sunweb Group GmbH (‘Sunweb Group’), een SGR corona-voucher (‘voucher’). Op deze voucher is de garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (‘SGR’) van toepassing. Jouw voucher kan tot 1 jaar na uitgifte gebruikt worden om een nieuwe vakantie bij ons te boeken met een bestemming en vertrekperiode naar jouw keuze. De vertrekdatum van jouw nieuwe vakantie mag ook buiten deze boekperiode van 1 jaar vallen. De voucher wordt uiterlijk twee weken na jouw oorspronkelijke vertrekdatum per e-mail verstuurd. 


De voorwaarden van jouw voucher vind je hier.


Alle informatie over hoe je jouw voucher kunt inwisselen vind je hier.


Wat is mijn SGR corona-voucher waard?

De waarde van jouw voucher is gelijk aan het bedrag dat je reeds voor jouw pakketreis had (aan)betaald ten tijde van de annulering. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, betaal je de meerkosten. Wanneer de nieuwe vakantie goedkoper is, blijft de voucher geldig voor de restwaarde.


Als je gebruik maakt van (een deel van) de voucher, dan vervalt daarmee je recht om terugbetaling van dat bedrag te vragen aan Sunweb Group. Wil je geen gebruik maken van de voucher of de restwaarde daarvan, dan kun je ons zes (6) maanden na de uitgiftedatum van de voucher verzoeken de (resterende) waarde uit te keren. Wij zullen de (resterende) waarde in dat geval uiterlijk binnen twaalf (12) maanden na de uitgiftedatum van jouw voucher aan je terugbetalen.

 

Kan ik mijn SGR corona-voucher delen met medereizigers?
De voucher wordt uitgegeven aan de hoofdboeker van de geannuleerde pakketreis. Deze is en blijft financieel verantwoordelijk voor de voucher. De voucher mag wel worden overgedragen aan een andere reiziger die voorheen wel of niet op de oude boeking stond. De hoofdboeker kan hiervoor de vouchercode delen met diegene. Let op: je dient hiervoor ook diverse persoonsgegevens te delen die nodig zijn om de voucher te verwerken.Als de hoofdboeker merkt dat de voucher wordt gebruikt en hij/zij heeft hier niet mee ingestemd, dan moet deze hoofdboeker dit binnen maximaal 14 dagen aan ons laten weten (of eerder, zodra ze dit ongewenst gebruik merken)


Ik heb nog een vakantie staan voor later vertrek die niet geannuleerd is, kan ik mijn SGR corona-voucher gebruiken om deze vakantie te betalen?

Ja, je kunt nog openstaande bedragen van andere vakanties bij Sunweb Group betalen met jouw voucher. Kijk via de hierboven genoemde link hoe je jouw voucher kunt inwisselen.


Ik kan/wil geen gebruik maken van mijn SGR corona-voucher en mijn geld terug vragen, wat nu?

We hebben je een corona-voucher met SGR-dekking aangeboden ter waarde van het bedrag dat je aan ons hebt (aan)betaald voor jouw vakantie. Deze voucher is speciaal ontwikkeld voor pakketreizen, op initiatief van de brancheorganisatie ANVR, het garantiefonds SGR en wordt ondersteund door het Ministerie van Economische Zaken en de ACM. Met jouw voucher kun je een nieuwe vakantie boeken op één van onze websites: Sunweb zon- en wintersportvakanties, Primavera Reizen en Eliza Was Here.


De SGR-dekking zorgt ervoor dat het bedrag beschermd is in geval van een onverhoopt faillissement. Door de voucher te accepteren heb je dus meer zekerheid over het aan ons betaalde bedrag. Daarnaast geef je de reisbranche de tijd om deze zware crisis te overbruggen en de werkgelegenheid zoveel mogelijk te beschermen, totdat we weer op vakantie kunnen gaan.


Als je geen gebruik kan of wil maken van de voucher, kun je zes (6) maanden na de uitgiftedatum van de voucher een verzoek tot terugbetaling bij ons indienen. De terugbetaling van de (resterende) voucherwaarde wordt dan uiterlijk binnen twaalf maanden na de uitgiftedatum van de voucher terugbetaald.  Jouw (resterende) voucherwaarde is gedurende deze tijd gedekt door SGR. Deze aanvragen worden enkel in behandeling genomen als deze zes maanden na de uitgiftedatum van de voucher bij Sunweb Group worden ingediend per e-mail via info@gogo.nl. Eerder ingediende aanvragen worden niet in behandeling genomen.

De SGR dekking is verlengd tot en met 31 december 2020. Dit betekent dat alle vouchers uitgegeven voor 1 januari 2021 SGR gedekt zijn tot aan hun vervaldatum. De garantie vervalt dus niet 31 december op al uitgegeven vouchers. Wanneer de garantie door SGR niet verlengd wordt, zullen vouchers uitgegeven vanaf 1 januari geen SGR dekking meer hebben.

Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend