1. FAQ - Veelgestelde vragen | Klantenservice GOGO
  2. Annuleringsverzekering
  3. Ben ik verzekerd tegen een negatief reisadvies?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Ben ik verzekerd tegen een negatief reisadvies?

GOGO is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. De op www.gogo.nl gepubliceerde reizen vallen onder de garantie van het Calamiteitenfonds.

Deze garantie houdt in dat wanneer je een vakantie bij GOGO boekt:

  • (een deel van) jouw reissom terugkrijgt wanneer wij de vakantie als gevolg van een calamiteit ( bijvoorbeeld oorlog) niet of niet volledig kunnen uitvoeren;
  • de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt wanneer wij als gevolg van een calamiteit de vakantie moeten aanpassen of wanneer wij je vervroegd moeten repatriëren.

Wanneer het te gevaarlijk wordt om naar jouw bestemming af te reizen, krijgen wij onmiddellijk een negatief reisadvies. Na bekendmaking van een negatief reisadvies is zowel de reisorganisatie als de reiziger gerechtigd de reisovereenkomst vanaf 30 dagen voor de vertrekdatum kosteloos te annuleren. Ook is zowel de reisorganisatie als de reiziger gerechtigd om de vakantie om te boeken naar een andere bestemming.

De reiziger die na bekendmaking van een negatief reisadvies een reisovereenkomst afsluit, heeft geen recht op geld teruggave.

De kosten voor deelname aan het calamiteitenfonds bedragen 2,50 euro per boeking met een maximum van 9 personen.

Kijk voor meer informatie op www.calamiteitenfonds.nl en www.anvr.nl


Was deze vraag nuttig voor jou? Ja! Dit beantwoordt mijn vraag. / Nee...Dit beantwoordt mijn vraag niet.
Bedankt voor je feedback!
Shit.. Sorry dat we je hiermee niet kunnen helpen. Waarschijnlijk kunnen we je vraag wel beantwoorden als je deze via onze social media kanalen stelt of door je vraag te mailen naar info@gogo.nl

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?