1. FAQ - Veelgestelde vragen | Klantenservice GOGO
  2. Reisadvies
  3. Wat gebeurt er met mijn vakantie bij een postief (code geel of groen) of negatief reisadvies (code oranje of rood)?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Wat gebeurt er met mijn vakantie bij een postief (code geel of groen) of negatief reisadvies (code oranje of rood)?

Aanvullend op het reisadvies (positief = geel/groen, negatief = oranje/rood) van het Ministerie van Buitenlandse Zaken houden wij aanvullend rekening met de volgende zaken:

1. De quarantaine verplichtingen, zowel bij aankomst op je bestemming als bij thuiskomst, zijn opgeheven;
2. De door jou geboekte vlucht(en) gaan door;
3. De door jou geboekte accommodatie is open evenals alle essentiële faciliteiten;
4. De vakantie en bestemming voldoen aan onze veiligheidsstandaarden.

Afhankelijk daarvan informeren we je over de volgende situaties:

Scenario’s

Vakantie kan door gaan?

Opties



Omboeken en annuleren tegen annuleringskosten

Omboeken

Annuleren en ontvang een GOGO-voucher

Kosteloos annuleren

A. Vakantie gaat door

JA

x




B. Aangepaste faciliteiten

JA

x




C. Aangepaste verzorging

JA (compensatie)

x




D. Gesloten accommodatie

NEE


x

x

x

E. Geannuleerde vlucht(en)

NEE


x

x

x

F. Voldoet niet aan GOGO Holiday Checklist

NEE


x

x

x

G. Negatief reisadvies

NEE


x

x

x



A. Jouw vakantie gaat door!
Alle seinen staan op groen en jij kunt uit gaan kijken naar jouw vakantie. Uiterlijk een week voor vertrek versturen wij je de benodigde tickets & vouchers. Houd er rekening mee dat de situatie in de wereld momenteel erg veranderlijk is. We gaan er niet vanuit, maar het is altijd mogelijk dat we dit bericht toch terug moeten trekken. Verder adviseren we je goed voor te bereiden en te controleren wat de getroffen maatregelen zijn op jouw vakantiebestemming en welke maatregelen je voor vertrek moet treffen. Je kunt jouw vakantie alleen omboeken of annuleren tegen annuleringskosten. 

B. Jouw vakantie gaat door, met aangepaste faciliteiten
Alle seinen staan op groen, maar enkele faciliteiten zijn gesloten. Wat ons betreft hebben deze faciliteiten slecht een kleine invloed op jouw vakantie, waardoor wij jouw vakantie door kunnen laten gaan. In een e-mail lichten wij toe welke faciliteiten dicht zijn. Je kunt jouw vakantie alleen omboeken of annuleren tegen annuleringskosten.  

C. Jouw vakantie gaat door, maar de verzorging wijzigt
Alle seinen staan op groen, maar het type verzorging wat jij hebt geboekt bieden ze op bestemming niet (meer) aan. In een e-mail lichten wij toe welke type verzorging zij wel nog aanbieden en welke compensatie hier tegenover staat. Je kunt jouw vakantie alleen omboeken of annuleren tegen annuleringskosten.

D. Jouw accommodatie is nog gesloten
Alle seinen staan op groen, maar de door jouw geboekte accommodatie gaat nog niet open op de dag van jouw geboekte aankomst. Je ontvangt van ons dan een e-mail dat jouw vakantie helaas niet door kan gaan en we vragen je om jouw vakantie om te boeken, te annuleren tegen een GOGO-voucher of je mag de boeking kosteloos annuleren. 

E. Jouw vlucht(en) zijn geannuleerd
Alle seinen staan op groen, maar de door jouw geboekte vlucht(en) zijn geannuleerd. Je ontvangt van ons dan een e-mail dat jouw vakantie helaas niet door kan gaan en we vragen je om jouw vakantie om te boeken, te annuleren tegen een GOGO-voucher of je mag de boeking kosteloos annuleren. 

F. Jouw vakantie voldoet niet aan de GOGO Holiday Checklist
Alle seinen staan op groen, maar jouw vakantie komt niet door onze Holiday Checklist. GOGO stelt een aantal eisen aan een vakantie, willen wij deze door laten gaan. Denk hierbij aan stranden die open zijn, geen quarantaineverplichtingen, dat apotheken en restaurants open zijn etc. Als dergelijke restricties teveel invloed hebben op jouw vakantie dan ontvang je van ons een e-mail dat jouw vakantie helaas niet door kan gaan. We vragen je om jouw vakantie om te boeken, te annuleren tegen een GOGO-voucher of je mag de boeking kosteloos annuleren. 

G. Negatief reisadvies (oranje of rood)
Vanuit de overheid is het niet toegestaan om af te reizen naar deze vakantiebestemmingen. GOGO kiest er dan ook voor om geen reizen uit te voeren naar deze gebieden. Je ontvangt van ons dan een e-mail dat jouw vakantie helaas niet door kan gaan en we vragen je om jouw vakantie om te boeken, te annuleren tegen een GOGO-voucher of je mag de boeking kosteloos annuleren.



Was deze vraag nuttig voor jou? Ja! Dit beantwoordt mijn vraag. / Nee...Dit beantwoordt mijn vraag niet.
Bedankt voor je feedback!
Shit.. Sorry dat we je hiermee niet kunnen helpen. Waarschijnlijk kunnen we je vraag wel beantwoorden als je deze via onze social media kanalen stelt of door je vraag te mailen naar info@gogo.nl

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?