1. FAQ - Veelgestelde vragen | Klantenservice GOGO
  2. Reisadvies
  3. Wat gebeurt er met mijn vakantie bij een postief of negatief reisadvies?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Wat gebeurt er met mijn vakantie bij een postief of negatief reisadvies?

Aanvullend op het reisadvies (positief = geel/groen, negatief = oranje/rood) van het Ministerie van Buitenlandse Zaken houden wij aanvullend rekening met de volgende zaken:

1. De quarantaine verplichtingen
2. De door jou geboekte vlucht(en) gaan door;
3. De door jou geboekte accommodatie is open evenals alle essentiële faciliteiten;
4. De vakantie en bestemming voldoen aan onze veiligheidsstandaarden.

Afhankelijk daarvan informeren we je over de volgende situaties:

Scenario’s

Vakantie kan door gaan?

Opties



Omboeken en annuleren tegen annuleringskosten

Omboeken

Kosteloos annuleren

A. Vakantie gaat door

JA

x



B. Aangepaste faciliteiten

JA

x



C. Aangepaste verzorging

JA (compensatie)

x



D. Gesloten accommodatie

NEE


x

x

E. Geannuleerde vlucht(en)

NEE


x

x

F. Voldoet niet aan GOGO Holiday Checklist

NEE


x

x

G. Negatief reisadvies (code rood)

NEE


x

x



A. Jouw vakantie gaat door!
Alle seinen staan op groen en jij kunt uit gaan kijken naar jouw vakantie. Uiterlijk een week voor vertrek versturen wij je de benodigde tickets & vouchers. Houd er rekening mee dat de situatie in de wereld momenteel erg veranderlijk is. We gaan er niet vanuit, maar het is altijd mogelijk dat we dit bericht toch terug moeten trekken. Verder adviseren we je goed voor te bereiden en te controleren wat de getroffen maatregelen zijn op jouw vakantiebestemming en welke maatregelen je voor vertrek moet treffen. Je kunt jouw vakantie alleen omboeken of annuleren tegen annuleringskosten. 

B. Jouw vakantie gaat door, met aangepaste faciliteiten
Alle seinen staan op groen, maar enkele faciliteiten zijn gesloten. Het is helaas een gevolg van reizen in coronatijd dat niet altijd alle faciliteiten toegankelijk zijn in verband met de gezondheid en veiligheid. Op onze website kun je op de accommodatiepagina onder faciliteiten zien welke coronamaatregelen van toepassing zijn. Je kunt jouw vakantie alleen omboeken of annuleren tegen annuleringskosten.

C. Jouw vakantie gaat door, maar de verzorging wijzigt
Alle seinen staan op groen, maar het type verzorging wat jij hebt geboekt bieden ze op bestemming niet (meer) aan. In een e-mail lichten wij toe welke type verzorging zij wel nog aanbieden en welke compensatie hier tegenover staat. Je kunt jouw vakantie alleen omboeken of annuleren tegen annuleringskosten.

D. Jouw accommodatie is nog gesloten
Alle seinen staan op groen, maar de door jou geboekte accommodatie gaat nog niet open op de dag van jou geboekte aankomst. Je ontvangt van ons dan een e-mail dat jouw vakantie helaas niet door kan gaan en we vragen je om jouw vakantie om te boeken of je mag de boeking kosteloos annuleren. 

E. Jouw vlucht(en) zijn geannuleerd
Alle seinen staan op groen, maar de door jouw geboekte vlucht(en) zijn geannuleerd. Je ontvangt van ons dan een e-mail dat jouw vakantie helaas niet door kan gaan en we vragen je om jouw vakantie om te boeken of je mag de boeking kosteloos annuleren. 

F. Jouw vakantie voldoet niet aan de GOGO Holiday Checklist
Alle seinen staan op groen, maar jouw vakantie komt niet door onze Holiday Checklist. GOGO stelt een aantal eisen aan een vakantie, willen wij deze door laten gaan. Denk hierbij aan stranden die open zijn, dat apotheken en restaurants open zijn etc. Als dergelijke restricties teveel invloed hebben op jouw vakantie dan ontvang je van ons een e-mail dat jouw vakantie helaas niet door kan gaan. We vragen je om jouw vakantie om te boeken of je mag de boeking kosteloos annuleren. 

G. Negatief reisadvies (code rood)
Vanuit de overheid is het niet toegestaan om af te reizen naar deze vakantiebestemmingen. GOGO kiest er dan ook voor om geen reizen uit te voeren naar deze gebieden. Je ontvangt van ons dan een e-mail dat jouw vakantie helaas niet door kan gaan en we vragen je om jouw vakantie om te boeken of je mag de boeking kosteloos annuleren.



Was deze vraag nuttig voor jou? Ja! Dit beantwoordt mijn vraag. / Nee...Dit beantwoordt mijn vraag niet.
Bedankt voor je feedback!
Shit.. Sorry dat we je hiermee niet kunnen helpen. Waarschijnlijk kunnen we je vraag wel beantwoorden als je deze via onze social media kanalen stelt of door je vraag te mailen naar info@gogo.nl

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

De openingstijden van ons Contact Center zijn:

Maandag tot en met vrijdag: 09.00 uur - 20.00 uur
Zaterdag: 10.00 uur – 17.00 uur
Zondag: gesloten

Social Media

Stel je vraag aan het GOGO webcare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

TELEFOON

Wij helpen je graag met al je vragen. We zijn bereikbaar op:

ma t/m vr van 9:00u tot 20:00 uur
zaterdag van 10:00u tot 17:00 uur

0900-0291 (lokaal tarief)

Check ook deze pagina voor onze gewijzigde openingsuren. 

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.

MIJN GOGO

Via MijnGOGO kan je jouw boeking beheren en bewerken, jouw corona-voucher inzien, jouw vakantie om boeken en jouw reisdocumenten vinden.
Alle informatie over jouw vakantie vind je terug in MijnGOGO. Je kunt hier tot 5 dagen voor vertrek van alles zelf wijzigen.

En last but not least, boek het partypakket en toffe activiteiten bij voor jouw ultieme vakantie!

Mijn GOGO

REISINFO

Om jou op weg te helpen hebben wij alle belangrijke informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijden en nadat je geboekt hebt gebundeld. 
Echt alles wat jij moet weten om met een chill gevoel jouw vakantie te boeken en goed voorbereid op vakantie te gaan.

Is er nog iets onduidelijk? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag met al jouw vragen!

Lees meer

WHATSAPP

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0614459354.

E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Neem contact op

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Openingstijden
De openingstijden van ons Contact Center zijn:

Maandag tot en met vrijdag: 09.00 uur - 20.00 uur
Zaterdag: 10.00 uur – 17.00 uur
Zondag: gesloten

Social Media

Stel je vraag aan het GOGO webcare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden.

TELEFOON

Wij helpen je graag met al je vragen. We zijn bereikbaar op:

ma t/m vr van 9:00u tot 20:00 uur
zaterdag van 10:00u tot 17:00 uur

0900-0291 (lokaal tarief)

Check ook deze pagina voor onze gewijzigde openingsuren. 

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.
MIJN GOGO
Via MijnGOGO kan je jouw boeking beheren en bewerken, jouw corona-voucher inzien, jouw vakantie om boeken en jouw reisdocumenten vinden.
Alle informatie over jouw vakantie vind je terug in MijnGOGO. Je kunt hier tot 5 dagen voor vertrek van alles zelf wijzigen.

En last but not least, boek het partypakket en toffe activiteiten bij voor jouw ultieme vakantie!

Mijn GOGO

REISINFO
Om jou op weg te helpen hebben wij alle belangrijke informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijden en nadat je geboekt hebt gebundeld. 
Echt alles wat jij moet weten om met een chill gevoel jouw vakantie te boeken en goed voorbereid op vakantie te gaan.

Is er nog iets onduidelijk? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag met al jouw vragen!

Lees meer

WHATSAPP
Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0614459354.

E-mail

Heb je een vraag? Neem via onderstaande knop eenvoudig contact met ons op.

Neem contact op