1. FAQ - Veelgestelde vragen | Klantenservice GOGO
  2. Verplichte reisdocumenten
  3. Welke verplichte formulieren gelden er voor reizen naar Griekenland?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Welke verplichte formulieren gelden er voor reizen naar Griekenland?

LET OP: Het is verplicht om het formulier in te vullen. Doe je dit niet, dan word je op de vlucht geweigerd.

Belangrijkste punten:
• Voor aankomst invullen (advies uiterlijk 23:59 dag voor vertrek)
• Per gezin/huishouden (advies per volwassene)
• Adres vakantiebestemming op reisbescheiden (7 dagen voor vertrek) of via google
  Tip! Kun je het adres niet vinden? Vul dan alleen de plaatsnaam in
• Wijzigen formulier mogelijk
• Je reist op basis van QR-code
• Extra formulier voor eilandhoppen

Het is verplicht om voor aankomst op een Griekse luchthaven het zogenoemde Passenger Locator Form formulier (PLF-formulier) in te vullen. Je vult 1 formulier in per gezin/huishouden. Bestaat jouw reisgezelschap uit meerdere gezinnen dan vult elk gezin zijn eigen formulier in. Reis je alleen, met vrienden of in een andere samenstelling dan vul je het formulier per persoon in.

Advies: vul het formulier zo snel als mogelijk, maar uiterlijk om 23:59u de dag voor aankomst in. Zo weten we zeker dat jij het formulier op tijd hebt ingevuld. Daarnaast blijkt het invullen per gezin/huishouden foutgevoelig. Je moet te allen tijde kunnen aantonen dat je één huishouden bent. Als je beide een andere achternaam hebt, dan kan je hierdoor worden geweigerd. Dames reizen over het algemeen op hun meisjesachternaam. We raden je daarom aan om voor alle volwassenen het formulier per persoon in te vullen. 

Na het invullen ontvang je een bevestiging per e-mail. Je reist op basis van de QR-code die je per e-mail ontvangt. Deze QR-code is geldig op de ingevulde dag van aankomst, ongeacht wanneer je het formulier invult en de QR-code ontvangt.

Adresgegevens
TIP: De adresgegevens van jouw vakantiebestemming vind je op onze accommodatievoucher die jij uiterlijk 7 dagen voor vertrek per mail krijgt toegestuurd. Vul je het formulier al eerder in en kun je het adres niet vinden op onze website? Zoek jouw adres dan op via Google (maps). Houd er rekening mee dat je online vaak alleen een postcode voor Griekse accommodaties te zien krijgt. Kun je het adres niet vinden? Vul dan bij straatnaam gewoon de plaatsnaam in. Daarnaast kun je jouw PLF-formulier altijd nog op een later moment wijzigen.

Wijzigen
Per ongeluk een foutje gemaakt in het formulier? Geen probleem! Je kunt opnieuw inloggen op de site van de overheid. Zodra je bent ingelogd klik je rechtsboven in op de menu knop (drie streepjes) en kies je voor ‘’Dashboard’’. Hier vind je jouw ingevulde formulier. Klik onder ‘’actions’’ op het potloodje en je kunt jouw formulier wijzigen. Zodra je het formulier weer submit ontvang je opnieuw een mail ter bevestiging van Hellenic Republic.

Zo vul jij het PLF-formulier in (stap voor stap)
Ga naar de website van de Griekse overheid: https://travel.gov.gr/#/. Klik op ‘start here’. Je komt terecht op een inlogpagina.

Registreren
Wanneer je nog geen account hebt klik je op ‘registreren’. Je maakt een account aan met jouw e-mailadres en een zelf gekozen wachtwoord. Wanneer jij je hebt geregistreerd ontvang je een mail van de Griekse overheid (Hellenic Republic). Klik op de link in de e-mail om jouw e-mailadres te bevestigen. Je komt gelijk weer uit op de inlogpagina van eerder. Log in met de eerder ingevulde gegevens.

Doorloop vervolgens onderstaande stappen:

Before you begin
  • Vink aan dat je het protocol hebt gelezen
  • Vink aan dat je het formulier naar waarheid zult invullen
  • Vink aan dat je het formulier invult per gezin/huishouden
Klik op continue

Transportation type
  • Kies voor aircraft (tenzij je op eigen gelegenheid naar Griekenland gaat en niet met het vliegtuig aankomt)
Klik op continue

Aircraft flight information
  • Vul de luchtvaarmaatschappij van jouw heenvlucht in
  • Vul het vluchtnummer van jouw heenvlucht in (vink niet aan ‘please check if flight is private.’ Onze vluchten betreffen geen prive vluchten)
  • Vul de dag van aankomst in
  • Selecteer waar in Griekenland je aankomt: 
    Aktio (= Lefkas/Preveza), Anchialos (= Volos), Araxos (= Patras), Athene International airport (= Athene), Chania (Chania Kreta), Chios, Corfu, Heraklion (Heraklion Kreta), Kalamata, Karpathos, Kavala, Kefalonia, Kos, Kythira, Lemnos (= Limnos), Mykonos, Mytilene (= Lesbos), Paros, Rhodes (= Rhodos), Samos, Santorini, Sitia (Sitia Kreta), Skiathos, Skyros, Thessaloniki, Zakynthos
  • (vink niet aan ‘please check if there is an internal connection flight’. Wij bieden geen vluchten aan met overstap.)
Klik op continue

Health Questions
  • Vink aan op basis waarvan jij op vakantie gaat:
    - complete vaccinatie óf
    - een negatieve uitslag van een PCR- of antigeentest óf
    - een herstelbewijs
Klik op continue

Personal information
  • Vul jouw achternaam in conform paspoort
  • Vul jouw eerste voornaam in conform paspoort
  • Vul eventuele overige initialen in wanneer van toepassing
  • Selecteer jouw geslacht
  • Vul jouw leeftijd in
  • Selecteer of je reist op basis van jouw ID-kaart of paspoort. Vul vervolgens het documentnummer in van het document waar mee je gaat reizen (ID-kaartnummer of paspoortnummer).
  • Vul het telefoonnummer in waar je op te bereiken bent tijdens je vakantie. Begin met een plusteken, gevolgd door het landnummer en dan jouw telefoonnummer (bijv. +31612345678). Alleen het mobiele telefoonnummer is verplicht, de rest is optioneel.
  • Jouw e-mailadres is in principe al ingevuld op basis van jouw account
Klik op continue

Permanent address
  • Vul jouw adresgegevens in:
    - Land (in het Engels: Netherlands)
    - Selecteer jouw provincie
    - Stad waar je woont
    - Postcode met de cijfers en letters aan elkaar (bijv. 1234AA)
    - Straatnaam
    - Huisnummer 
    - Optioneel vul je aanvullingen op het huisnummer in
  • Vul in of je in de afgelopen 14 dagen voor jouw vertrek in een ander land bent geweest dan jouw thuisland. Wanneer dit niet het geval is, kun je dit leeg laten.
Klik op continue

Temporary address
  • Vul de adresgegevens in van jouw verblijf in Griekenland (zodat de overheid jouw eventueel kan bereiken via jouw accommodatie wanneer nodig)
    - Land: Greece
    - Stad
    - Postcode
    - Naam van jouw accommodatie
    - Straatnaam
    - Het kamernummer is voor vertrek niet bekend. Dit veld kun je leeg laten.
  • Wanneer je binnen de eerste 14 dagen na aankomst in Griekenland nog ergens anders verblijft, vink je ’please check if there is a second temporary address’ aan. Hier heb je de ruimte om voor maximaal nog één adres contactgegevens achter te laten. Voor de meeste vakanties via ons is dit dus niet nodig.
TIP: De adresgegevens van jouw vakantiebestemming vind je op onze accommodatievoucher die jij uiterlijk 7 dagen voor vertrek per mail krijgt toegestuurd. Vul je het formulier al eerder in en kun je het adres niet vinden op onze website? Zoek jouw adres dan op via Google (maps). Houd er rekening mee dat je online vaak alleen een postcode voor Griekse accommodaties. Vul dan bij straatnaam gewoon de plaatsnaam in. Daarnaast kun je jouw PLF-formulier altijd nog op een later moment wijzigen.

Klik op continue

Emergency contact information
  • Vul de contactgevens in van een thuisblijver in geval van nood
    - Achternaam thuisblijver
    - Voornaam thuisblijver
    - Land (in het Engels: Netherlands)
    - Mobielnummer. Andere telefoonnummers zijn optioneel.
    - E-mailadres is weer automatisch ingevuld
Klik op continue

Travel companions – family
Kies voor ‘add family member’ om nog een reiziger toe te voegen (let op! Alleen wanneer je deel uitmaakt van hetzelfde gezin/huishouden. In elk ander geval adviseren wij een formulier per volwassen persoon in te vullen).
  • Vul de achternaam volgens paspoort in
  • Vul de eerste voornaam volgens paspoort in
  • Vul de leeftijd in
  • Vul het documentnummer van paspoort of ID-kaart in
Klik op continue

Travel Companions – Non-family / Non-same household
Wij adviseren jou deze stap over te slaan. Voor reizigers die niet tot hetzelfde huishouden of dezelfde familie behoren adviseren wij elk apart een PLF-formulier in te vullen.

Klik op submit

Thank you for completing the PLF
  • Klik op ‘’here’’ om het overzicht te zien van wat je hebt ingevuld
  • Download de Visit Greece app als je het PLF-formulier in die app wil tonen tijdens jouw reis
  • Je krijgt ook een mail vanuit Hellenic Republic met een bevestiging.
Let op: we merken dat Griekenland regelmatig aanpassingen doet om het formulier te verbeteren. Wij zijn niet verantwoordelijk wanneer bovenstaande uitleg niet meer exact overeenkomt met het huidige PLF-formulier.

Bevestiging
Per e-mail ontvang je een bevestiging (weer verzonden door Hellenic Republic). Ook hierin staat een link naar jouw ingevulde PLF-formulier. Neem het formulier digitaal én uitgeprint mee naar de luchthaven. Wanneer je geen smartphone hebt is een uitgeprinte versie ook voldoende.

QR-code
Je ontvangt na de bevesting een QR-code per e-mail. Het kan even duren voordat deze code binnenkomt. Ongeacht wanneer je het formulier hebt ingevuld of wanneer je de QR-code ontvangt, is deze geldig op jouw dag van aankomst. De code moet je bij aankomst laten scannen. Een algoritme berekent welke reizigers het grootste risico vormen. Bij deze reiziger wordt dan mogelijk een COVID-19-test afgenomen, om ieders veiligheid te waarborgen. Wanneer er een test wordt afgenomen, mag je het resultaat van de test afwachten in jouw eigen hotel.

Aangezien de test maar voor een aantal passagiers van toepassing zal zijn, is de kans groot dat jouw QR-code goed wordt gekeurd en je door kunt lopen naar de bagagebanden en de paspoortcontrole, om daarna jouw weg naar jouw hotel te vervolgen. Tot slot willen we je meegeven dat we verwachten dat iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid neemt en alleen op vakantie gaat wanneer je geen corona gerelateerde gezondheidsklachten hebt.





Was deze vraag nuttig voor jou? Ja! Dit beantwoordt mijn vraag. / Nee...Dit beantwoordt mijn vraag niet.
Bedankt voor je feedback!
Shit.. Sorry dat we je hiermee niet kunnen helpen. Waarschijnlijk kunnen we je vraag wel beantwoorden als je deze via onze social media kanalen stelt of door je vraag te mailen naar info@gogo.nl

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

De openingstijden van ons Contact Center zijn:

Maandag tot en met vrijdag: 09.00 uur - 20.00 uur
Zaterdag: 10.00 uur – 17.00 uur
Zondag: gesloten

TELEFOON

Wij helpen je graag met al je vragen. We zijn bereikbaar op:

ma t/m vr van 9:00u tot 20:00 uur
zaterdag van 10:00u tot 17:00 uur

0900-0291 (lokaal tarief)

Check ook deze pagina voor onze gewijzigde openingsuren. 

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.

Social Media

Stel je vraag aan het GOGO webcare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.

 

MIJN GOGO

Via MijnGOGO kan je jouw boeking beheren en bewerken, jouw corona-voucher inzien, jouw vakantie om boeken en jouw reisdocumenten vinden.
Alle informatie over jouw vakantie vind je terug in MijnGOGO. Je kunt hier tot 5 dagen voor vertrek van alles zelf wijzigen.

En last but not least, boek het partypakket en toffe activiteiten bij voor jouw ultieme vakantie!

Mijn GOGO

REISINFO

Om jou op weg te helpen hebben wij alle belangrijke informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijden en nadat je geboekt hebt gebundeld. 
Echt alles wat jij moet weten om met een chill gevoel jouw vakantie te boeken en goed voorbereid op vakantie te gaan.

Is er nog iets onduidelijk? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag met al jouw vragen!

Lees meer

WHATSAPP

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0614459354.

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Openingstijden
De openingstijden van ons Contact Center zijn:

Maandag tot en met vrijdag: 09.00 uur - 20.00 uur
Zaterdag: 10.00 uur – 17.00 uur
Zondag: gesloten

TELEFOON

Wij helpen je graag met al je vragen. We zijn bereikbaar op:

ma t/m vr van 9:00u tot 20:00 uur
zaterdag van 10:00u tot 17:00 uur

0900-0291 (lokaal tarief)

Check ook deze pagina voor onze gewijzigde openingsuren. 

Op dit moment is ons kantoor gesloten. Zie onze openingstijden voor meer informatie.
Social Media

Stel je vraag aan het GOGO webcare team. We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. Momenteel is de reactietijd langer dan je van ons gewend bent.

 

MIJN GOGO
Via MijnGOGO kan je jouw boeking beheren en bewerken, jouw corona-voucher inzien, jouw vakantie om boeken en jouw reisdocumenten vinden.
Alle informatie over jouw vakantie vind je terug in MijnGOGO. Je kunt hier tot 5 dagen voor vertrek van alles zelf wijzigen.

En last but not least, boek het partypakket en toffe activiteiten bij voor jouw ultieme vakantie!

Mijn GOGO

REISINFO
Om jou op weg te helpen hebben wij alle belangrijke informatie m.b.t. jouw vakantie, voor, tijden en nadat je geboekt hebt gebundeld. 
Echt alles wat jij moet weten om met een chill gevoel jouw vakantie te boeken en goed voorbereid op vakantie te gaan.

Is er nog iets onduidelijk? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag met al jouw vragen!

Lees meer

WHATSAPP
Bereik ons eenvoudig via WhatsApp! We beantwoorden jouw vraag tijdens onze openingstijden. We zijn bereikbaar op het nummer 0614459354.