1. FAQ - Veelgestelde vragen | Klantenservice GOGO
  2. Verzekeringen
  3. Ben ik verzekerd/kan ik mij verzekeren met betrekking tot het coronavirus?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Ben ik verzekerd/kan ik mij verzekeren met betrekking tot het coronavirus?

Heb jij jouw verzekering geboekt via GOGO? Onze verzekeringen hebben uitgebreide dekking voor corona gerelateerde situaties: 

De reisverzekering kent de volgende regels voor gevallen die verband houden met de COVID-19 pandemie:
• Je bent tijdens de reis verzekerd voor COVID-19 gerelateerde ziektekosten als aanvulling op de vergoeding van je zorgverzekering, maar alleen als er geen negatief reisadvies was bij vertrek. Let op: de zorgverzekering dient ook dekking te bieden in het land waar je op vakantie bent. Er wordt uitsluitend een aanvullende vergoeding vanuit je reisverzekering gedaan.
• Indien je vakantie door onvoorziene en COVID-19 gerelateerde omstandigheden langer duurt dan het aantal geplande dagen (buiten je wil om), dan blijft je reisverzekering geldig tot het eerst mogelijke moment dat je naar huis kunt terugkeren.
• Eventuele extra reis- en verblijfkosten omdat je langer op je reisbestemming moet blijven ten gevolge van het COVID-19 virus, zijn alleen verzekerd als jij of jouw medeverzekerde ernstig ziek wordt tijdens je reis. Dit is niet van toepassing als er alleen een quarantaine verplichting is. Neem contact op met de verzekeraar als je ernstig ziek bent en in andere gevallen met jouw reisorganisatie of vervoersmaatschappij.
• Zie hier de polisvoorwaarden voor de verzekeringen.

De annuleringsverzekering kent de volgende beperkingen voor gevallen die verband houden met de COVID-19 pandemie.

• Er is geen dekking als er niet gereisd kan worden vanwege algemene overheidsmaatregelen in verband met de COVID-19 pandemie. GOGO zal de reis dan annuleren en je ontvangt een voucher of geld terug.
• Als er geen negatief reisadvies is of een inreisbeperking, dan is er wel dekking als iemand (van het reisgezelschap of de naaste familie) ziek of overleden is door het COVID-19 virus en er daardoor niet gereisd kan worden. Iemand die positief getest is op COVID-19 wordt beschouwd als ziek, ook al heeft deze persoon niet direct klachten.
• Als je visum geweigerd wordt voor de reis, dan ben je wel verzekerd als dit gaat om een persoonlijke (COVID-19 gerelateerde) reden. Je bent niet verzekerd als dit komt door een algemene regel in verband met de COVID-19 pandemie.
• Als jij of een reisgenoot voor vertrek in quarantaine moet, zonder zelf besmet te zijn met het COVID-19 virus, dan is dat alleen gedekt onder de Allrisk Annuleringsverzekering en met een eigen risico van 25%.
• Zie hier de polisvoorwaarden van deze verzekering.

Bekijk hier meer informatie over de AXA-verzekering.

 

Heb je bij jouw boeking via GOGO een annuleringsverzekering afgesloten voor 3 november? Dan ben je verzekerd via de Europeesche Verzekeringen. Wil je de voorwaarden bekijken, klik dan hier.
Heb je bij jouw boeking via GOGO een annuleringsverzekering afgesloten vanaf 3 november? Dan ben je verzekerd via AXA. Wil je de voorwaarden bekijken, klik dan hier.

Calamiteitenfonds
De garantieregeling van het Calamiteitenfonds biedt helaas geen dekking voor het coronavirus. Voor meer informatie verwijzen wij je graag naar de website van het Calamiteitenfonds.

 

Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend. 



Was deze vraag nuttig voor jou? Ja! Dit beantwoordt mijn vraag. / Nee...Dit beantwoordt mijn vraag niet.
Bedankt voor je feedback!
Shit.. Sorry dat we je hiermee niet kunnen helpen. Waarschijnlijk kunnen we je vraag wel beantwoorden als je deze via onze social media kanalen stelt of door je vraag te mailen naar info@gogo.nl

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?