1. FAQ - Veelgestelde vragen | Klantenservice GOGO
  2. Tijdens de vakantie
  3. Hoe kom ik in contact met de vakantiedokter op vakantie?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Hoe kom ik in contact met de vakantiedokter op vakantie?


Om onze vakantiegangers met een veilig gevoel op vakantie te laten vertrekken, lanceren we, in samenwerking met AXA, de vakantiedokter. Via de GOGO app kan je vanaf nu gemakkelijk een online videoconsultatie voeren met een Nederlandstalige dokter. 24 uur per dag staan er online dokters ter beschikking die onze reizigers via videogesprekken kunnen bijstaan met richtlijnen en digitale voorschriften!


HOE WERKT HET?

• Ga naar de GOGO app via je smartphone, tablet of laptop
• Ga naar het menu en klik op 'vakantiedokter'
• Klik op het icoontje met de telefoon voor een online consultatie met een arts

De gesprekken verlopen via een Nederlands telefoonnummer. Na een eerste telefonisch contact is een onderhoud met een dokter al binnen de 30 minuten mogelijk.
De dokter kan een diagnose stellen, zijn richtlijnen meegeven en ook een medicijnvoorschrift opmaken en dit via het e-health platform ter plaatse ter beschikking stellen van de patiënt.

Wat is teleconsulatie? 

Is teleconsultatie anders dan een gewoon lichamelijk consult bij een huisarts?
Teleconsultatie is hetzelfde als een medisch consult bij een huisarts die medische diagnoses, medisch advies en behandelmogelijkheden geeft. Het verschil is het interactiekanaal via de telefoon met persoonlijke authenticatie om toegang te krijgen tot een arts.

Is Teleconsultation een hulpdienst? 
Nee, de app “Doctor Please!” en teleconsultatie is geen hulpdienst. Wij raden je aan om direct de lokale hulpdienst te bellen. Als je twijfelt over je huidige gezondheidstoestand, kan je rechtstreeks toegang krijgen tot de teleconsultatiedienst door een arts te raadplegen die je medische begeleiding zal geven of je doorverwijst naar de plaatselijke hulpdienst.

In welke medische gevallen is teleconsultatie geschikt?
Teleconsultation omvat een breed scala aan medisch specialisten. Het is geschikt voor verkoudheids- en griepsymptomen, allergieën, bovenste luchtweginfecties, huidproblemen, orthopedie, pediatrische problemen, vernieuwing van recepten, scans en bloedonderzoeken.

Hoe werkt het?

Moet ik betalen voor een teleconsultatie? 
Nee, de app “Doctor Please!” en teleconsultaties zijn gratis. Je hebt toegang tot een onbeperkt aantal teleconsultaties, de oproepen zijn onbeperkt in aantal en duur.

Krijg ik mijn medische kosten vergoed naar aanleiding van een teleconsultatie? 
Ja, volgens de voorwaarden van je polis. Uitsluitingen zijn hetzelfde, ook als je gebruik maakt van de teleconsultatiedienst.

Hoe kom ik aan een recept? 
De recepten worden afgeleverd na een teleconsultatie, op doktersadvies en in overeenstemming met de lokale regelgeving van het land waar jij je bevindt.

Zijn mijn gegevens veilig en beveiligd? 
Het beschermen en beveiligen van toegang tot je persoonlijke gegevens is onze prioriteit. Onze service voldoet volledig aan de toepasselijke wet- en regelgeving van elk rechtsgebied, en in het bijzonder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (EU) 206/679 (“de AVG”). Voor meer informatie kan je de juridische informatie raadplegen over Help en instellingen in de app Doctor Please! of toegang via de telefoon tot het gegevensprivacybeleid

Hoe kan ik mijn toegangscode krijgen? 
Je toegangscode is beschikbaar in de GOGO App

Download de app voor Google Play of App store.








Was deze vraag nuttig voor jou? Ja! Dit beantwoordt mijn vraag. / Nee...Dit beantwoordt mijn vraag niet.
Bedankt voor je feedback!
Shit.. Sorry dat we je hiermee niet kunnen helpen. Waarschijnlijk kunnen we je vraag wel beantwoorden als je deze via onze social media kanalen stelt of door je vraag te mailen naar info@gogo.nl

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?