1. FAQ - Veelgestelde vragen | Klantenservice GOGO
  2. PCR-/Antigeentesten, vaccinatie en verplichte formulieren
  3. Wat moet ik doen als er een vaccinatie-/testverplichting wordt ingesteld voor mijn bestemming?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Wat moet ik doen als er een vaccinatie-/testverplichting wordt ingesteld voor mijn bestemming?

Wij begrijpen goed dat de vaccinaties veel vragen bij je oproepen. Uiteraard houden wij de maatregelen van het Ministerie van Buitenlandse zaken nauwlettend in de gaten en zullen wij je informeren waar wij over de juiste informatie beschikken. Op dit moment is er nog geen definitieve uitspraak over een eventuele vaccinatie- en/of testverplichting.

Hoe gaan wij te werk wanneer er een vaccinatie- en/of testverplichting wordt gehanteerd?
Op dat moment zullen wij allereerst kijken voor welke bestemmingen dit van toepassing is en welke verplichting zij hanteren. Dit kan namelijk of een vaccinatieverplichting, of een testverplichting of beide zijn.

- Stelt het Ministerie van de bestemming waar jij naar toe op vakantie gaat een testverplichting in?
Dan kan jij op vakantie met een gezondheidsverklaring op basis van de PCR-test die je kan boeken tijdens de boekingsstappen of via de Mijn GOGO pagina. De PCR-test kan je laten afnemen via het Healthcheckcenter

- Stelt het Ministerie van de bestemming waar jij naar toe op vakantie gaat een vaccinatieverplichting in, maar ben jij op dat moment nog niet gevaccineerd?
Dan kijken wij of een gezondheidsverklaring op basis van een PCR-test een alternatief is om wel op reis te mogen gaan. Als een PCR-test ook volstaat in plaats van een vaccinatie, dan kan je via Healthcheckcenter een gezondheidsverklaring op basis van een PCR-test laten afnemen, waardoor jouw vakantie alsnog kan doorgaan. Deze PCR-test kan je boeken in de boekingsstappen of via de Mijn GOGO pagina. 
Als een PCR-test geen alternatief is, dan zullen wij in overleg met jou de vakantie omboeken naar een latere vertrekdatum of bestemming.

De reis mag tot 6 weken voor vertrek worden omgeboekt.

Kosteloos annuleren is niet mogelijk. Wanneer je de reis annuleert gelden onze algemene annuleringsvoorwaarden.

Was deze vraag nuttig voor jou? Ja! Dit beantwoordt mijn vraag. / Nee...Dit beantwoordt mijn vraag niet.
Bedankt voor je feedback!
Shit.. Sorry dat we je hiermee niet kunnen helpen. Waarschijnlijk kunnen we je vraag wel beantwoorden als je deze via onze social media kanalen stelt of door je vraag te mailen naar info@gogo.nl

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?