1. FAQ - Veelgestelde vragen | Klantenservice GOGO
  2. Veelgestelde vragen over Corona-vouchers
  3. Wat is een SGR Corona-voucher?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Wat is een SGR Corona-voucher?

Als jouw pakketreis is geannuleerd wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus ontvang je van ons een SGR corona-voucher. Op deze voucher is de garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) van toepassing.

Jouw SGR Corona-voucher is tot 14 maanden na uitgifte gedekt door de SGR. De SGR-dekking zorgt ervoor dat het bedrag van jouw voucher beschermd is in het geval van een onverhoopt faillissement. 

De voorwaarden van jouw SGR Corona-voucher zijn als volgt:
  • Sunweb Group waaronder GOGO is aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (‘SGR’);
  • Jouw pakketreis die oorspronkelijk onder de SGR-garantie viel, is geannuleerd als gevolg van het coronavirus en daarom ontvang jij van ons een voucher;
  • Op jouw voucher is de garantieregeling van de SGR van toepassing;
  • Dat betekent dat als wij niet aan onze financiële verplichtingen kunnen voldoen, je deze voucher kunt inwisselen bij de SGR;
  • In dat geval dien je jouw voucher, een betalingsbewijs en de boekingsbevestiging aan de SGR te overleggen;
  • De SGR-garantieregeling én het bestuursbesluit over de voucher met SGR-garantie vind je op www.sgr.nl;
Verleng je voucher of ontvang een terugbetaling:

Als jij met jouw SGR Corona-voucher voor de vervaldatum een nieuwe vakantie bij ons boekt is jouw vakantie opnieuw gedekt door de SGR. Voordat de SGR dekking van jouw voucher verloopt nemen wij een maand voor de vervaldatum van de SGR dekking contact met je op om je voucher uit te betalen of, indien gewenst, om je voucher in te wisselen of te verlengen zonder SGR dekking. Als je ervoor kiest om jouw SGR Corona-voucher te verlengen dan kun je de voucher te allen tijde inwisselen voor een vakantie en je kunt ook op ieder gewenst moment een verzoek tot terugbetaling indienen, waarna we jou uiterlijk binnen 14 dagen uitbetalen.


Was deze vraag nuttig voor jou? Ja! Dit beantwoordt mijn vraag. / Nee...Dit beantwoordt mijn vraag niet.
Bedankt voor je feedback!
Shit.. Sorry dat we je hiermee niet kunnen helpen. Waarschijnlijk kunnen we je vraag wel beantwoorden als je deze via onze social media kanalen stelt of door je vraag te mailen naar info@gogo.nl

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?