1. FAQ - Veelgestelde vragen | Klantenservice GOGO
  2. vouchers
  3. Wat is een SGR Corona-voucher?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Wat is een SGR Corona-voucher?

SGR coronavouchers zijn vouchers waarvan de waarde gedekt is door de SGR, waardoor de garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reisgelden van toepassing is. Deze dekking is van toepassing tot 14 maanden na uitgifte van de voucher en zorgt ervoor dat het bedrag is beschermd in het geval van een onverhoopt faillissement. 

Inmiddels dekt de SGR geen nieuwe vouchers meer, waardoor wij geen nieuwe SGR vouchers meer uitgeven. SGR coronavouchers die eerder zijn uitgegeven blijven gewoon SGR gedekt tot 14 maanden na de uitgiftedatum. 

De voorwaarden van jouw SGR coronavoucher zijn als volgt:

  • Sunweb Group is aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (‘SGR’);
  • Jouw pakketreis die oorspronkelijk onder de SGR-garantie viel, is geannuleerd als gevolg van het coronavirus en daarom ontvang jij van ons een voucher;
  • Op jouw voucher is de garantieregeling van de SGR van toepassing;
  • Dat betekent dat als wij niet aan onze financiële verplichtingen kunnen voldoen, je deze voucher kunt inwisselen bij de SGR;
  • In dat geval dien je jouw voucher, een betalingsbewijs en de boekingsbevestiging aan de SGR te overleggen;
  • De SGR-garantieregeling én het bestuursbesluit over de voucher met SGR-garantie vind je op www.sgr.nl;
  • De SGR dekking is verlengd tot en met uitgiftedatum 31 maart 2021 voor vakanties geboekt in 2020 met vertrek tot eind april 2021.
  • De genoemde vervaldatum betekent niet dat al eerder uitgegeven vouchers vanaf dan niet meer SGR gedekt zijn. Alle vouchers die daarvoor zijn uitgegeven met SGR dekking blijven altijd door de SGR gedekt.
  • Aanspraken die voortvloeien uit een vanwege het coronavirus geannuleerde flight-only boeking of afgebroken pakketreis vallen niet onder de SGR-garantieregeling van SGR.

Was deze vraag nuttig voor jou? Ja! Dit beantwoordt mijn vraag. / Nee...Dit beantwoordt mijn vraag niet.
Bedankt voor je feedback!
Shit.. Sorry dat we je hiermee niet kunnen helpen. Waarschijnlijk kunnen we je vraag wel beantwoorden als je deze via onze social media kanalen stelt of door je vraag te mailen naar info@gogo.nl

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?