1. FAQ - Veelgestelde vragen | Klantenservice GOGO
  2. PCR-test
  3. Hoe kan ik gebruik maken van de gratis test tussen 1 juli en 31 aug?

Alle veel gestelde vragen op een rij

Hoe kan ik gebruik maken van de gratis test tussen 1 juli en 31 aug?

Vanuit de overheid wordt het mogelijk gemaakt om PCR- of antigeen(snel)testen gratis aan te bieden tussen 1 juli 2021 en 31 augustus 2021 (let op, dit gaat om datum van testen, niet datum van vertrek!). Je maakt een afspraak op zijn vroegst 2 weken voor jouw testdatum vanaf 30 juni. Als je test via de overheid afneemt dan dien je het coronabewijs te uploaden in de CoronaCheck-app. Vanaf 1 juli 2021 wordt het Digitaal Corona Certificaat (DCC) ingevoerd en wordt deze zichtbaar in de app. Klik hier voor meer informatie.

Hoe gaat het aanmelden voor deze gratis test in zijn werk?

1. Maak vanaf 30 juni 2021 op testenvoorjereis.nl een gratis testafspraak voor een test tussen 1 juli en 31 augustus (let op! je kunt vanaf 2 weken voor de benodigde test datum een afspraak maken. Niet eerder.)
2. Laat je testen op het coronavirus.
3. Test je positief op corona? Dan kan je niet op reis en ga je in quarantaine.
4. Negatief getest? Vul je ophaalcode van de negatieve testuitslag in op de CoronaCheck-app of op CoronaCheck.nl en volg de stappen.

Voor vragen over de gratis test verwijzen we je door naar wijsopreis.nl. Deze gratis test wordt aangeboden vanuit de overheid. Bij eventuele vragen kun je contact opnemen met het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

Ik heb al een PCR-test bijgeboekt via GOGO, wat nu?

Maak eerst, vanaf 2 weken voor de benodigde test datum, een afspraak via de website van de overheid. Zodra je de afspraak hebt gemaakt kun je tot 4 dagen voor vertrek zelf jouw test bij GOGO annuleren. Volg hiervoor de volgende stappen:

1. Log in op Mijn GOGO en klik op jouw boeking.
2. Klik op Extra’s (op desktop rechts onderin en op mobile onderin) en daarna klik je achter de geboekte PCR-test op het potloodje.
3. Na het potloodje klik je op: ‘Nee, ik wil geen test bijboeken’. Dit doe je voor alle personen waarvan je de PCR-test wilt verwijderen.
4. Belangrijk: klik op ‘Wijzigingen opslaan’

Jouw afspraak bij HealthCheckCenter hoef je niet te annuleren. Dit gebeurt automatisch wanneer jij jouw test bij GOGO uit jouw boeking haalt. Je ontvangt van ons een aangepaste factuur zodra je de wijziging hebt afgerond in Mijn GOGO. Binnen 14 dagen betalen wij jou het te veel betaalde bedrag terug.

Uitzondering: voor vertrekken tussen 1 juli en 4 juli is het niet mogelijk om gebruik te maken van de de gratis test optie vanuit de overheid. Samen met de overheid is daarom het volgende afgesproken. Heb jij jouw test via GOGO bijgeboekt voor vertrek tussen 1 en 4 juli? Deze test blijft gewoon bij ons geboekt staan en je kunt dan ook gewoon gebruik maken van de afspraak die je bij HealthCheckCenter hebt gemaakt (of nog gaat maken). Het is dus niet nodig om jouw test alsnog bij ons te annuleren en een afspraak te maken via de website van de overheid. Want binnen enkele dagen zal GOGO de waarde van de test in jouw boeking aanpassen van 40,- euro per persoon, naar 0,- euro per persoon. Zodra wij dit hebben gewijzigd ontvang je een aangepaste factuur per mail. Het te veel betaalde bedrag wordt vervolgens binnen 14 werkdagen, na ontvangen van de factuur, teruggestort op jouw rekening. Ook wanneer jij jouw test inmiddels al hebt afgenomen bij HealthCheckCenter, zullen wij jouw test alsnog vergoeden.

Ik wil mijn geboekte PCR-test van GOGO behouden

Als je jouw reeds geboekte PCR-test wilt behouden dan is dit uiteraard mogelijk, maar dan is de test niet gratis. Enkel de testen afgenomen via de overheid zijn kosteloos. Wanneer je de PCR-test behoudt ontvang je 1 week voor vertrek de reisbescheiden met in de bijlage een PDF met de uitleg hoe jij jouw test kunt regelen.

Twijfel je nog of je toch de gratis test via de overheid wilt? Je kunt tot 4 dagen voor vertrek de test uit jouw boeking halen. Dus als je PCR-test op een later moment nog wilt annuleren is dit geen probleem!

Was deze vraag nuttig voor jou? Ja! Dit beantwoordt mijn vraag. / Nee...Dit beantwoordt mijn vraag niet.
Bedankt voor je feedback!
Shit.. Sorry dat we je hiermee niet kunnen helpen. Waarschijnlijk kunnen we je vraag wel beantwoorden als je deze via onze social media kanalen stelt of door je vraag te mailen naar info@gogo.nl

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?