Vluchten

Aankopen op de luchthavens en aan boord

Bagage

Bijzondere bagage

De regels voor het meenemen van vloeistoffen in jouw handbagage

Inchecken

Internet check-in

Luchthavens

Luchtvaartmaatschappijen

Medische bagage

Selfservice check-in

Service op Schiphol

Service aan boord

Stoelreservering

Tussenlanding

Vertragingen

Vluchttijden

Voorwaarden voor reizen met een lichaamsdeel in het gips

Aankopen op de luchthavens en aan boord

Op de luchthavens en in het vliegtuig kun je (tax free) inkopen doen. Vloeistoffen en gels die je na de ticket- en/of paspoortcontrole of in het vliegtuig hebt gekocht, worden verpakt en waar nodig verzegeld. Het zegel is 1 dag geldig. Wanneer je een overstap hebt, mag je het zegel niet verbreken tot je op de eindbestemming bent aangekomen. Voor de doorzichtige plastic zak geldt dat de verpakkingen er gemakkelijk in moeten passen en de zak gesloten is. Ook jassen, colberts en laptops moet je apart aanbieden bij de handbagagecontrole.

Bagage

Transavia

Elke reiziger vanaf 2 jaar mag 1 stuk handbagage meenemen van maximaal 10 kilo. Daarnaast is 1 jas of draagtas met goederen gekocht op de luchthaven na de douanecontrole toegestaan.

Transavia raad de reizigers aan om handbagage mee te nemen die niet groter is dan 40x25x20 cm. Deze handbagage kun je gegarandeerd bij je houden tijdens de vlucht. Neem je een grotere tas mee van maximaal 55x35x25 cm, dan loop je het risico dat je de handbagage niet bij je kunt houden tijdens de vlucht. Bij onvoldoende ruimte in de bagagevakken neemt de crew de handbagage in. Deze wordt dan alsnog in het bagageruim geladen.

Bij de vakanties is geen ruimbagage meer inbegrepen. Je kunt tijdens het boeken tegen betaling ruimbagage bijboeken. De tarieven voor het bijboeken van ruimbagage zijn:

  • 15 kilo ruimbagage = 5,- euro per enkele reis.
  • 20 kilo ruimbagage = 8,- euro per enkele reis.
  • 25 kilo ruimbagage = 15,- euro per enkele reis.

Koop je ruimbagage bij, dan mag je dit kosteloos verdelen over maximaal 5 koffers. Houd er rekening mee dat 1 koffer maximaal 32 kilo mag wegen.

Meer mogelijkheden voor het bijboeken van bagage vind je op de Selfservice website van Transavia. De Selfservice website van Transavia is beschikbaar vanaf 3 weken voor vertrek.

Hoe werkt de Selfservice website van Transavia?

  • Houd jouw boekingsnummer en de boekingsgegevens bij de hand.
  • Ga naar de Selfservice website.
  • Volg de stappen en boek de door jou gewenste ruimbagage bij.
  • Betaal de ruimbagage per creditcard of via iDeal.
  • Na het bijboeken van ruimbagage ontvang je een boekingsbevestiging van Transavia.

Ruimbagage hoeft niet direct bijgeboekt te worden. Je kunt ruimbagage bijboeken tot 24 uur voor vertrek. Tot 7 dagen voor vertrek kun je dit bijboeken via Mijn GOGO. Binnen 7 dagen voor vertrek kun je contact opnemen met het Contact Center.

Houd er rekening mee dat de bijgeboekte ruimbagage via de Selfservice website van Transavia niet wordt getoond op het vliegticket dat je van GOGO ontvangt.

Boek je de ruimbagage via GOGO dan ontvang je hiervoor een apart voucher bij de reisbescheiden.


Vueling

Elke reiziger vanaf 2 jaar mag 1 stuk handbagage meenemen van maximaal 10 kilo. De maximale afmetingen zijn 55x40x20 cm.

Elke reiziger vanaf 2 jaar heeft recht op 0 kilo ruimbagage.

Je kunt tijdens het boeken tegen betaling ruimbagage bijboeken. De tarieven voor het bijboeken van ruimbagage zijn:
15 kilo ruimbagage = 5,- euro per enkele reis
20 kilo ruimbagage = 8,- euro per enkele reis
23 kilo ruimbagage = 13,- euro per enkele reis

Houd er rekening mee dat 1 stuk ruimbagage maximaal 32 kilo mag wegen. Onderling verdelen van bagage is niet toegestaan.

Wij raden je dringend aan om je aan de bijgeboekte bagage te houden. Wanneer het totale gewicht van jouw bagage wordt overschreden, wordt bij de check-in balie een overbagagetarief gehanteerd. De kosten hiervoor zijn 12,- euro per kilo per enkele reis. Het is ook mogelijk dat de overbagage wordt geweigerd.


Wizz Air

Elke reiziger vanaf 2 jaar mag 1 stuk handbagage meenemen. De maximale afmetingen zijn 42x32x25 cm.

Elke reiziger vanaf 2 jaar heeft recht op 0 kilo ruimbagage.

Je kunt tijdens het boeken tegen betaling ruimbagage bijboeken. De tarieven voor het bijboeken van ruimbagage zijn:
15 kilo ruimbagage = 5,- euro per enkele reis
20 kilo ruimbagage = 8,- euro per enkele reis
23 kilo ruimbagage = 13,- euro per enkele reis
32 kilo ruimbagage = 20,- euro per enkele reis

Houd er rekening mee dat 1 stuk ruimbagage maximaal 32 kilo mag wegen. Onderling verdelen van bagage is toegestaan.

Wij raden je dringend aan om je aan de bijgeboekte bagage te houden. Wanneer het totale gewicht van jouw bagage wordt overschreden, wordt bij de check-in balie een overbagagetarief gehanteerd. Je dient dan een extra koffer mee te nemen. De kosten hiervoor zijn 30,- euro per koffer per enkele reis. Het is ook mogelijk dat de overbagage wordt geweigerd.

Bijzondere bagage

Aan het meenemen van bijzondere bagage zijn bepaalde kosten en regels verbonden. Wanneer je bijzondere bagage meeneemt, dan is het noodzakelijk dat je dit zelf aanmeld bij Transavia. Dit doe je via de Selfservice website. Ook is het belangrijk dat je de bijzondere bagage aan ons doorgeeft, wij melden dit dan voor je aan voor de transfer.

Hieronder vind je een opsomming van bijzondere bagage die je kunt meenemen op de vluchten van Transavia.

  • Visuitrusting
  • Duikuitrusting
  • Tennisuitrusting
  • Surfplank
  • Kite, waveboard of wakeboard
  • Deltavlieger
  • Fiets
  • Muziekinstrumenten

Houd er rekening mee dat bijzondere bagage niet altijd mee kan in de transferbus. Dit betekent dat wanneer het niet mogelijk is, je zelf vervoer van en naar de luchthaven regelt. De kosten hiervoor zijn voor je eigen rekening. Wanneer je de bijzondere bagage bij ons aanmeldt, bekijken wij de mogelijkheden voor je.

Voor vluchten van Vueling en Wizz Air kun je contact met het Contact Center opnemen voor meer informatie.

De regels voor het meenemen van vloeistoffen in jouw handbagage

Vloeistoffen en gels kunnen alleen in jouw handbagage mee onder de volgende voorwaarden:

  • Vloeistoffen en gels zitten in verpakkingen van maximaal 100 ml.
  • Verpakte vloeistoffen en gels zitten in 1 doorzichtig en hersluitbaar plastic zakje van maximaal 1 liter.
  • Elke reiziger reist met maximaal 1 plastic 1-literzakje.
  • Medicijnen die nodig zijn tijdens de vlucht zijn toegestaan.

Het is belangrijk dat je bij de handbagagecontrole het plastic zakje met de vloeistoffen en gels apart aanbiedt.

Inchecken

Het is belangrijk dat je minimaal 2,5 uur voor vertrek aanwezig bent op de luchthaven. Zo heb je voldoende tijd hebt om in te checken, door douanecontrole te gaan en naar de gate te lopen.

Op de luchthavens wordt via monitoren aangegeven bij welke balies je kunt inchecken. De incheckbalies sluiten 45 minuten voor vertrek.

Wanneer je jouw vlucht hebt gemist, heb je geen recht op restitutie. GOGO is hiervoor niet aansprakelijk.

Internet check-in

Voor alle Transavia vluchten kun je vanaf 24 uur tot 2 uur voor vertrek van de vlucht online inchecken.

Hoe werkt het?

  1. Houdt het boekingsnummer en het vluchtnummer bij de hand
  2. Ga naar www2.transavia.com/gogo/nl-nl.
  3. Volg de stappen en wijzig eventueel de stoelen voor jouw reisgezelschap.
  4. Check jezelf en jouw reisgenoten in.
  5. Print jouw boardingpass(en) uit.

Als je online hebt ingecheckt, kun je op de luchthaven eenvoudig jouw ruimbagage afgeven. Op Amsterdam Airport Schiphol, Rotterdam The Hague Airport en Eindhoven Airport kun je dit doen bij de ‘bagage drop-off’ balie. Bij overige luchthavens kun je jouw ruimbagage afgeven bij de check-in balie.

Ga je met meer dan 9 personen op vakantie, dan is het helaas niet mogelijk om online in te checken. Voor mindervalide reizigers is het online inchecken ook niet mogelijk.

De internet check-in is niet verplicht. Je kunt ook inchecken bij de check-in balie of bij een selfservice check-in automaat.

De internet check-in wordt door Transavia verzorgd. GOGO heeft hier geen invloed op.

Voor vluchten van Vueling en Wizz Air is het helaas niet mogelijk om online in te checken.

Luchthavens

De meeste vluchten vertrekken vanaf Amsterdam Airport Schiphol. Voor een aantal bestemmingen is het ook mogelijk om te vertrekken vanaf regionale luchthavens.

GOGO vertrekt vanuit Nederland vanaf:

  • Amsterdam Airport Schiphol
  • Eindhoven Airport
  • Groningen Airport Eelde
  • Maastricht Aachen Airport
  • Rotterdam The Hague Airport
GOGO vertrekt vanuit Duitsland vanaf:
  • Airport Weeze
  • Düsseldorf Airport

Op onze website kun je per accommodatie bekijken of vertrek vanaf een regionale luchthaven mogelijk is. Dit vind je terug onder het kopje ‘bestemming’ en dan onder het sub kopje ‘Reisinfo’.

Luchtvaartmaatschappijen

GOGO vliegt met verschillende luchtvaartmaatschappijen naar jouw vakantiebestemming:

  • Transavia
  • Vueling
  • Wizz Air

Medische bagage

Je kunt gratis 15 kilo aan medische bagage meenemen. Voorwaarde is wel dat je een medische verklaring in het Nederlands en Engels meeneemt naar de luchthaven.

Je kunt de medische bagage meenemen als ruimbagage of verdelen over jouw ruim- en handbagage. Houd er dan wel rekening mee dat de handbagage altijd maximaal 10 kilo mag zijn.

Het is belangrijk dat wij jouw medische bagage aanmelden bij de luchtvaartmaatschappij. Hiervoor hebben wij de volgende informatie nodig:

  • Wat is de medische bagage?
  • Waar wordt het voor gebruikt?
  • Wat is het gewicht?
  • Wat zijn de afmetingen?
  • Neem je de medische bagage mee in het ruim of in de cabine?

Selfservice check-in

Vlieg je vanaf Amsterdam Airport Schiphol met Transavia? Dan kun je ook inchecken via een check-in automaat. Hiervoor heb je jouw ticket en jouw ID-kaart of paspoort nodig. Inchecken via de check-in automaat is mogelijk vanaf 2,5 uur tot uiterlijk 40 minuten voor vertrek van de vlucht. Je kunt voor jouw hele reisgezelschap inchecken. Er wordt dan automatisch een instapkaart geprint. Jouw ruimbagage kun je na het inchecken afgegeven bij het bagage-afgiftepunt (drop off point).

Service op Schiphol

Op Amsterdam Airport Schiphol is de balie van het zustermerk Sunweb, de Sunweb Last Minute Desk. Hier kun je terecht voor een last-minute vakantie naar de zon. Tot 1 uur voor vertrek ben je hier aan het juiste adres. Ook met al jouw overige vragen kun je hier terecht.

Je vindt de Sunweb Last Minute Desk in vertrekhal 1 tegenover Transavia Incheckbalie 6.

De Sunweb Last Minute Desk is van april tot en met augustus dagelijks geopend van 03.00 tot 21.00 uur. Vanaf september tot en met maart zijn de openingstijden tussen 03.00 tot 19.00 uur.

e: lastminutedesk@sunweb.nl
www.sunweblastminutedesk.nl
www.facebook.com/SunwebLastMinuteDesk
www.twitter.com/LastMinuteDesk

Service aan boord

Op alle vluchten van Transavia, Vueling en Wizz Air zijn de maaltijden en drankjes niet inbegrepen. Aan boord kun je tegen betaling een keuze maken uit diverse snacks, broodjes en dranken.

Stoelreservering

Voor alle vluchten van Transavia is het vanaf 3 weken tot 48 uur voor vertrek mogelijk om een stoelreservering te maken. Zo kun je zelf bepalen waar je wilt zitten tijdens de vlucht. Uiteraard is de stoelreservering niet verplicht.

Via de volgende link kun je in een aantal eenvoudige stappen een stoel voor jou of jouw gehele reisgezelschap reserveren: www2.transavia.com/gogo/nl-nl

Tijdens het maken van een stoelreservering zie je een overzicht met zitplaatsen. Je ziet meteen welke stoelen nog beschikbaar zijn en welke stoelen de standaard of extra beenruimte hebben. De kosten voor de stoelen zijn:

  • stoel met extra beenruimte: 15,- euro per enkele reis
  • stoel met standaard beenruimte: 4,- euro per enkele reis

Voor reizigers met een medische beperking is het helaas niet mogelijk om een stoelreservering te maken.

Houd voor het maken van een stoelreservering het boekingsnummer en het vluchtschema bij de hand.

Ben je in het bezit van een stoelreservering? Dan is het nog steeds noodzakelijk dat je incheckt voor de vlucht.

De stoelreservering wordt door Transavia verzorgd. GOGO heeft hier geen invloed op.

Voor vluchten van Vueling en Wizz Air is het helaas niet mogelijk om een stoelreservering te maken.

Tussenlanding

Een tussenlanding kan altijd voorkomen. Is de tussenlanding al bekend dan wordt dit aangegeven tijdens jouw boeking.

Houd er rekening mee dat een tussenlanding altijd nog kan worden toegevoegd aan het vluchtschema.

Een tussenlanding wordt altijd weergegeven op jouw ticket. Ook kun je dit terug zien in Mijn GOGO.

Vertragingen

Het komt soms voor dat vliegtuigen door omstandigheden vertragingen oplopen. Voor de eventuele extra kosten die hierdoor ontstaan, hanteert GOGO de ANVR-voorwaarden. GOGO is niet aansprakelijk voor de eventuele extra kosten die als gevolg hiervan ontstaan. Ook niet voor de gevolgen hiervan op het gebied van gemiste vakantie-uren en te late thuiskomst waardoor aanvullend openbaar vervoer niet meer mogelijk is of noodgedwongen een vrije dag moet worden opgenomen. Sinds februari 2005 is ook de EU-regelgeving met betrekking tot Denied Boarding Compensation van toepassing. Deze regelgeving omvat bepalingen over vergoedingen voor geannuleerde vluchten, overboekingen op de vlucht, kwijtgeraakte en beschadigde bagage en langdurige vertragingen. Meer informatie hierover vind je op: http://europa.eu/legislation_summaries/consumers/protection_of_consumers/l24173_nl.htm

Vluchttijden

GOGO vliegt voornamelijk met chartervluchten. De tijden van onze vluchten kunnen ingedeeld worden van ’s ochtends heel vroeg tot ’s avonds heel laat. Het is mogelijk dat je op de dag van aankomst laat aankomt op de bestemming, terwijl je op de dag van vertrek al weer vroeg vertrekt. GOGO kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

Houd er ook rekening mee dat vluchttijden altijd onder voorbehoud van wijzigingen zijn. Het kan voorkomen dat er kort voor vertrek of zelfs tijdens de vakantie nog wijzigingen zijn in het vluchtschema. Wij zijn hierbij afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij.

Tijdens het maken van een boeking kun je soms een keuze maken uit verschillende vluchttijden. Zowel de luchtvaartmaatschappij als GOGO doen er alles aan om de gepubliceerde tijden niet meer te wijzigen. Helaas kunnen wij dit nooit 100% garanderen.

Wanneer jouw voorlopige vluchttijden bekend zijn, kun je deze terugvinden in Mijn GOGO.

Voorwaarden voor reizen met een lichaamsdeel in het gips

Als je een lichaamsdeel in gesloten gips hebt, mag je alleen vliegen als je beschikt over een medische verklaring. Het is noodzakelijk dat in deze verklaring vermeld staat dat je met gesloten gips mag vliegen. Een medische verklaring mag maximaal 7 dagen voor vertrek van jouw heenreis uitgegeven zijn. Transavia vraagt om een medische verklaring, omdat het ziektebeeld vaak verergert door het reizen in een drukcabine.

Het is belangrijk dat het gips voldoet aan bepaalde voorwaarden. Overleg dit met de behandelend arts.

Voor vluchten van Vueling en Wizz Air kun je contact met ons opnemen voor meer informatie.

Om de website van GOGO goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk ons cookiebeleid. Als je onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat je akkoord bent. Wijzig cookie instellingen