De vliegreis

Luchtvaartmaatschappijen

Service aan boord

Luchthavens

Reisbescheiden

Namen op de tickets

Vluchttijden

Tussenlanding

Inchecken

Selfservice check-in

Internet check-in

Stoelreservering

Kofferlabels

Bagage

De regels voor het meenemen van vloeistoffen in jouw handbagage

Aankopen op de luchthavens en aan boord

Medische bagage

Bijzondere bagage

Rolstoel/Scootmobiel mee

Transfer

Vertragingen

Voorwaarden voor reizen met een lichaamsdeel in het gips

Losse vlucht boeken

Luchthavenbelasting

Minimum aantal deelnemers

Service op Schiphol

Luchtvaartmaatschappijen

GOGO vliegt met verschillende luchtvaartmaatschappijen naar jouw vakantiebestemming:

  • Air Malta
  • Pegasus
  • Transavia
  • Vueling
  • Wizz Air
Op alle vluchten zijn alleen Economy Class stoelen aanwezig.

Service aan boord

Op alle vluchten van Pegasus, Transavia, Vueling en Wizz Air zijn de maaltijden en drankjes niet inbegrepen. Aan boord kun je tegen betaling een keuze maken uit diverse snacks, broodjes en dranken.

Op alle vluchten van Air Malta is een maaltijd en een drankje inbegrepen.

Luchthavens

De meeste vluchten vertrekken vanaf Amsterdam Airport Schiphol. Voor een aantal bestemmingen is het ook mogelijk om te vertrekken vanaf regionale luchthavens.

GOGO vertrekt vanuit Nederland vanaf:

  • Amsterdam Airport Schiphol
  • Eindhoven Airport
  • Groningen Airport Eelde
  • Maastricht Aachen Airport
  • Rotterdam The Hague Airport
GOGO vertrekt vanuit België vanaf:
  • Brussels Airport
GOGO vertrekt vanuit Duitsland vanaf:
  • Airport Weeze

Op onze website kun je per accommodatie bekijken of vertrek vanaf een regionale luchthaven mogelijk is. Dit vind je terug onder het kopje ‘Reisinfo’.

Reisbescheiden

Je ontvangt uiterlijk 1 week voor vertrek je reisbescheiden per mail. Het is belangrijk dat je jouw reisbescheiden uitprint en meeneemt.

Het is belangrijk dat je jouw vliegtickets uitknipt op de aangegeven stippellijntjes.

Bij de reisbescheiden ontvang je naast de vliegtickets en vouchers ook belangrijke reisinformatie.

Namen op de tickets

Het is noodzakelijk dat de naam op jouw ticket volledig overeenkomt met jouw 1e voornaam en achternaam op jouw paspoort of ID-kaart.

Houd je er rekening mee dat je geweigerd kunt worden voor een vlucht wanneer namen onjuist zijn geschreven. GOGO is hier niet verantwoordelijk voor. Mogelijke kosten worden aan jou doorberekend.

Vluchttijden

GOGO vliegt voornamelijk met chartervluchten. De tijden van onze vluchten kunnen ingedeeld worden van ’s ochtends heel vroeg tot ’s avonds heel laat. Het is mogelijk dat je op de dag van aankomst laat arriveert, terwijl je op de dag van vertrek al weer vroeg vertrekt. GOGO kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

Houd je er ook rekening mee dat vluchttijden altijd onder voorbehoud van wijzigingen zijn. Het kan voorkomen dat er kort voor vertrek of zelfs tijdens de vakantie nog wijzigingen zijn in het vluchtschema. Ook hier kan GOGO niet aansprakelijk voor worden gesteld.

Tijdens het maken van een boeking kun je soms een keuze maken uit verschillende vluchttijden. Zowel de luchtvaartmaatschappij als GOGO doen er alles aan om de gepubliceerde tijden niet meer te wijzigen. Helaas kunnen wij dit nooit 100% garanderen.

Wanneer jouw voorlopige vluchttijden bekend zijn, kun je deze terugvinden in Mijn GOGO.

Tussenlanding

Een tussenlanding kan altijd voorkomen. Is de tussenlanding al bekend dan wordt dit aangegeven tijdens jouw boeking.

Houd je er rekening mee dat een tussenlanding altijd nog kan worden toegevoegd aan het vluchtschema.

Een tussenlanding wordt altijd weergegeven op jouw ticket. Ook kun je dit terug zien in Mijn GOGO.

Inchecken

Het is belangrijk dat je minimaal 2,5 uur voor vertrek aanwezig bent op de luchthaven.

Dit zodat je voldoende tijd hebt om in te checken, door douanecontrole te gaan en naar de gate te lopen.

Op de luchthavens wordt via monitoren aangegeven bij welke balies je kunt inchecken.

De incheckbalies van Air Malta, Pegasus, Transavia, Vueling en Wizz Air sluiten 45 minuten voor vertrek.

Wanneer je jouw vlucht hebt gemist, heb je geen recht op restitutie. GOGO is hiervoor niet aansprakelijk.

Selfservice check-in

Vlieg je vanaf Amsterdam Airport Schiphol met Transavia? Dan kun je ook inchecken via een check-in automaat. Hiervoor heb je jouw vliegticket en jouw ID-kaart of paspoort nodig. Inchecken via de check-in automaat is mogelijk vanaf 2,5 uur tot uiterlijk 40 minuten voor vertrek van de vlucht. Je kunt voor jouw hele reisgezelschap inchecken. Er wordt dan automatisch een instapkaart geprint. Jouw ruimbagage kun je na het inchecken afgegeven bij het bagage-afgiftepunt (drop off point).

Wil je als getrouwde reiziger bij het inchecken gebruik maken van de check-in automaat? Dan is het noodzakelijk dat op het ticket en in de boeking alleen jouw eigen (meisjes)naam vermeld staat.

Internet check-in

Voor alle Transavia vluchten kun je vanaf 24 uur tot 2 uur voor vertrek van de vlucht online inchecken.

Hoe werkt het?

  1. Houdt het boekingsnummer en het vluchtnummer bij de hand
  2. Ga naar http://selfservice.transavia.com
  3. Volg de stappen en wijzig eventueel de stoelen voor jouw reisgezelschap
  4. Check jezelf en jouw eventuele reisgenoten in
  5. Print jouw boardingpass(en) uit

Als je online hebt ingecheckt, kun je op de luchthaven eenvoudig jouw ruimbagage afgeven. Op Amsterdam Airport Schiphol, Rotterdam The Hague Airport en Eindhoven Airport kun je dit doen bij de ‘bagage drop-off’ balie. Bij overige luchthavens kun je jouw ruimbagage afgeven bij de check-in balie.

Internet check-in is niet mogelijk voor reisgezelschappen van meer dan 9 personen en mindervalide reizigers.

De internet check-in is niet verplicht. Je kunt ook inchecken bij de check-in balie of bij een selfservice check-in automaat.

De internet check-in wordt door Transavia verzorgd. GOGO heeft hier geen invloed op.

Voor vluchten van Air Malta, Pegasus, Vueling en Wizz Air is het helaas niet mogelijk om online in te checken.

Stoelreservering

Voor alle vluchten van Transavia is het vanaf 3 weken tot 48 uur voor vertrek mogelijk om een stoelreservering te maken. Zo kun je zelf bepalen waar je wilt zitten tijdens de vlucht. Uiteraard is de stoelreservering niet verplicht.

Via de volgende link kun je in een aantal eenvoudige stappen een stoel voor jou of jouw gehele reisgezelschap reserveren: http://selfservice.transavia.com

Tijdens het maken van een stoelreservering zie je een overzicht met zitplaatsen. Je ziet meteen welke stoelen nog beschikbaar zijn en welke stoelen de standaard of extra beenruimte hebben. De kosten voor de stoelen zijn:

  • stoel met extra beenruimte: 15,- euro per enkele reis
  • stoel met standaard beenruimte: 7,50 euro per enkele reis

Helaas is het niet voor alle reizigers mogelijk om een stoelreservering te maken.

Een stoelreservering is niet mogelijk voor:

  • reizigers die niet of niet ver kunnen lopen
  • reizigers die extra zuurstof aan boord nodig hebben
  • reizigers die een huisdier in de cabine meenemen

Houd je voor het maken van een stoelreservering het boekingsnummer en het vluchtschema bij de hand.

Ben je in het bezit van een stoelreservering? Dan is het nog steeds noodzakelijk dat je incheckt voor de vlucht.

De stoelreservering wordt door Transavia verzorgd. GOGO heeft hier geen invloed op.

Voor vluchten van Air Malta, Pegasus, Vueling en Wizz Air is het helaas niet mogelijk om een stoelreservering te maken.

Kofferlabels

Wij raden sterk aan om alle bagage te voorzien van kofferlabels. De reisbescheiden versturen wij per mail. Toezenden van de kofferlabels is hierdoor helaas niet mogelijk.

Bij de balie van ons zustermerk Sunweb op Schiphol, de Sunweb Last Minute Desk, kun je kofferlabels afhalen. Onze balie bevindt zich in vertrekhal 1, tegenover incheckbalie 6.

Op de regionale luchthavens kunnen wij je deze service helaas niet bieden.

Ook kun je bij diverse winkels kofferlabels kopen voor enkele euro's waar je nog jaren plezier van hebt.

Bagage

Air Malta

Elke reiziger vanaf 2 jaar mag 1 stuk handbagage meenemen van maximaal 10 kilo. De maximale afmetingen zijn 20x40x55 cm.

Elke reiziger vanaf 2 jaar heeft recht op 1 stuk ruimbagage van maximaal 20 kilo. Het is mogelijk om de bagage van 2 reizigers in 1 koffer te vervoeren. Houd er rekening mee dat het maximale toegestane gewicht van 1 koffer 32 kilo is.

Wij raden je dringend aan om je aan de bagagevrijdom te houden. Wanneer het totale gewicht van jouw bagage wordt overschreden, wordt bij de check-in balie een overbagagetarief gehanteerd. De kosten hiervoor zijn 6,- euro per kilo per enkele reis. Het is ook mogelijk dat de overbagage wordt geweigerd.

Pegasus

Elke reiziger vanaf 2 jaar mag 1 stuk handbagage meenemen van maximaal 8 kilo. De maximale afmetingen zijn 20x40x55 cm. Dit is inclusief foto- en filmapparatuur. Daarnaast is 1 jas of draagtas met goederen gekocht op de luchthaven na de douanecontrole toegestaan.

Elke reiziger vanaf 2 jaar heeft recht op 1 stuk ruimbagage van maximaal 20 kilo. Het is mogelijk om de bagage van 2 reizigers in 1 koffer te vervoeren. Houd er rekening mee dat het maximale toegestane gewicht van 1 koffer 32 kilo is.

Wij raden je dringend aan om je aan de bagagevrijdom te houden. Wanneer het totale gewicht van jouw bagage wordt overschreden, wordt bij de check-in balie een overbagagetarief gehanteerd. De kosten hiervoor zijn 5,- euro per kilo per enkele reis. Het is ook mogelijk dat de overbagage wordt geweigerd.

Transavia

Elke reiziger vanaf 2 jaar mag 1 stuk handbagage meenemen van maximaal 10 kilo. Wij adviseren je om handbagage mee te nemen die onder de stoel past of in de bagageruimte boven het hoofd: dit is een tas niet groter dan 40 x 25 x 20 cm. Handbagage met deze afmetingen mag gegarandeerd mee naar de plek in de cabine. Bij grotere handbagage (maximum is 55 x 35 x 25 cm) loop je het risico dat deze wordt ingenomen. Bij ruimtegebrek vervoeren we die namelijk als ruimbagage. Je kunt er uiteraard op vertrouwen dat de handbagage in goede handen is.

Elke reiziger vanaf 2 jaar heeft recht op 0 kilo ruimbagage.

Je kunt tijdens het boeken tegen betaling ruimbagage bijboeken.
De tarieven voor het bijboeken van ruimbagage zijn:

  • 15 kilo ruimbagage = 5,- euro per enkele reis.
  • 20 kilo ruimbagage = 8,- euro per enkele reis.
  • 25 kilo ruimbagage = 15,- euro per enkele reis.

Meer opties voor het bijboeken van bagage vind je op de Selfservice website van Transavia. De Selfservice website van Transavia is beschikbaar vanaf 3 weken voor vertrek. Zie hieronder hoe de Selfservice website van Transavia werkt.

Indien je ruimbagage bijkoopt, mag je dit kosteloos verdelen over maximaal 5 stuks. Houd er rekening mee dat 1 stuk ruimbagage maximaal 32 kilo mag wegen.

Onderling verdelen van bagage is toegestaan. Bijvoorbeeld: indien 2 personen binnen 1 party 20 kilo ruimbagage bijboeken. Mogen zij 2 koffers van 10 kilo meenemen.

Ruimbagage hoeft niet direct bijgeboekt te worden. Je kunt ruimbagage bijboeken tot 24 uur voor vertrek. Tot 7 dagen voor vertrek kun je dit bijboeken via Mijn GOGO. Binnen 7 dagen voor vertrek kun je contact met ons opnemen.
Hoe werkt de Selfservice website van Transavia?

  1. Houd jouw boekingsnummer en de boekingsgegevens bij de hand
  2. Ga naar Selfservice website
  3. Volg de stappen en boek de door jou gewenste ruimbagage bij
  4. Betaal de ruimbagage per creditcard of via Ideal
  5. Na het bijboeken van ruimbagage ontvang je een boekingsbevestiging van Transavia.

Houd er rekening mee dat de bijgeboekte ruimbagage via de Selfservice website van Transavia niet wordt getoond op het vliegticket dat je van GOGO ontvangt.

Boek je de ruimbagage via GOGO dan ontvang je hiervoor een apart voucher bij de reisbescheiden.

Vueling

Elke reiziger vanaf 2 jaar mag 1 stuk handbagage meenemen van maximaal 10 kilo. De maximale afmetingen zijn 55x40x20 cm.

Elke reiziger vanaf 2 jaar heeft recht op 1 stuk ruimbagage van maximaal 23 kilo. Het is mogelijk om de bagage van 2 reizigers in 1 koffer te vervoeren. Houd er rekening mee dat het maximale toegestane gewicht van 1 koffer 32 kilo is.

Wij raden je dringend aan om je aan de bagagevrijdom te houden. Wanneer het totale gewicht van jouw bagage wordt overschreden, wordt bij de check-in balie een overbagagetarief gehanteerd. De kosten hiervoor zijn 12,- euro per kilo per enkele reis. Het is ook mogelijk dat de overbagage wordt geweigerd.

Wizz Air

Elke reiziger vanaf 2 jaar mag 1 stuk handbagage meenemen. De maximale afmetingen zijn 42x32x25 cm.

Elke reiziger vanaf 2 jaar heeft recht op 1 stuk ruimbagage van maximaal 32 kilo. Het is mogelijk om de bagage van 2 reizigers in 1 koffer te vervoeren. Houd er rekening mee dat het maximale toegestane gewicht van 1 koffer 32 kilo is.

Wij raden je dringend aan om je aan de bagagevrijdom te houden. Wanneer het totale gewicht van jouw bagage wordt overschreden, wordt bij de check-in balie een overbagagetarief gehanteerd. Je dient dan een extra koffer mee te nemen. De kosten hiervoor zijn 30,- euro per koffer per enkele reis. Het is ook mogelijk dat de overbagage wordt geweigerd.

De regels voor het meenemen van vloeistoffen in jouw handbagage

Vloeistoffen en gels kunnen alleen in jouw handbagage mee onder de volgende voorwaarden:

  • Vloeistoffen en gels zitten in verpakkingen van maximaal 100 ml
  • Verpakte vloeistoffen en gels zitten in 1 doorzichtig en hersluitbaar plastic zakje van maximaal 1 liter
  • Elke reiziger reist met maximaal 1 plastic 1-literzakje
  • Medicijnen die nodig zijn tijdens de vlucht zijn toegestaan

Het is belangrijk dat je bij de handbagagecontrole het plastic zakje met de vloeistoffen en gels apart aanbiedt.

Aankopen op de luchthavens en aan boord

Op de luchthavens en in het vliegtuig kun je (tax free) inkopen doen. Vloeistoffen en gels die je na de ticket- en/of paspoortcontrole of in het vliegtuig hebt gekocht, worden verpakt en waar nodig verzegeld. Het zegel is 1 dag geldig. Wanneer je een overstap hebt, mag je het zegel niet verbreken tot je op de eindbestemming bent aangekomen.j de handbagagecontrole moet je alle vloeistoffen apart aanbieden. Voor de doorzichtige plastic zak geldt dat de verpakkingen er gemakkelijk in moeten passen en de zak gesloten is. Ook jassen, colberts en grote elektrische apparaten, zoals laptops, moet je apart aanbieden bij de handbagagecontrole.

Medische bagage

Je kunt gratis 15 kilo aan medische bagage meenemen. Voorwaarde is wel dat je een medische verklaring in het Nederlands en Engels kunt overleggen bij de check-in balie.

Je kunt de medische bagage meenemen als ruimbagage of verdelen over jouw ruim- en handbagage. Houd je er dan wel rekening mee dat de handbagage altijd maximaal 10 kilo mag zijn.

Het is belangrijk dat wij jouw medische bagage vooraf aanmelden. Hiervoor hebben wij de volgende informatie nodig:

  • Wat is de medische bagage?
  • Waar wordt het voor gebruikt?
  • Wat is het gewicht?
  • Wat zijn de afmetingen?
  • Neem je de medische bagage mee in het ruim of in de cabine?

Bijzondere bagage

Aan het meenemen van bijzondere bagage zijn bepaalde kosten en regels verbonden. Wanneer je bijzondere bagage meeneemt, dan is het noodzakelijk dat je dit aan ons doorgeeft. Wij melden de bijzondere bagage dan voor je aan bij Transavia. De eventuele kosten die hieraan verbonden zijn, betaal je bij de check-in balie.

Hieronder vind je een opsomming van bijzondere bagage die je kunt meenemen op de vluchten van Transavia.

  • Golfuitrusting
  • Visuitrusting
  • Duikuitrusting
  • Tennisuitrusting
  • Surfplank
  • Kite, waveboard of wakeboard
  • Deltavlieger
  • Fiets
  • Muziekinstrumenten
  • Urn

Houd je er rekening mee dat bijzondere bagage niet altijd mee kan in de transferbus. Dit betekent dat wanneer het niet mogelijk is, je zelf vervoer van en naar de luchthaven regelt. De kosten hiervoor zijn voor je eigen rekening. Wanneer je de bijzondere bagage bij ons aanmeldt, bekijken wij de mogelijkheden voor je.

Voor vluchten van Air Malta, Pegasus, Vueling en Wizz Air kun je contact met ons opnemen voor meer informatie.

Rolstoel/Scootmobiel mee

Het is mogelijk om een rolstoel of een scootmobiel mee te nemen op vakantie.

Hiervoor is het noodzakelijk dat wij de luchtvaartmaatschappij, de reisleiding en de accommodatie informeren. Om dit te kunnen doen is het belangrijk dat je bij boeking aan geeft dat je met een rolstoel of scootmobiel reist. Wij nemen na de boeking contact met jou op voor de verdere afhandeling.

Houd je er rekening mee dat de rolstoel of scootmobiel niet altijd mee kan in de transferbus. Dit betekent dat wanneer het niet mogelijk is, wij de mogelijkheden voor aangepast vervoer voor je bekijken. De kosten hiervoor zijn voor eigen rekening

Wanneer je een rolstoel of scootmobiel meeneemt, kun je deze tot de check-in balie gebruiken. Daarna wordt deze ingenomen en als ruimbagage vervoerd. De luchthaven zorgt hierna voor een rolstoel die je kunt gebruiken tot aan de gate.

Het is belangrijk dat je ervoor zorgt dat je de rolstoel of scootmobiel reisklaar hebt gemaakt voordat jij je meldt bij de check-in balie. Dit houdt in dat losse onderdelen zoals een accu of batterij ontkoppeld zijn.

Voor vluchten van Air Malta, Pegasus, Vueling en Wizz Air kun je contact met ons opnemen voor meer informatie.

Transfer

Wanneer je bij GOGO een vlucht en accommodatie hebt geboekt, dan is het vervoer van de luchthaven naar de accommodatie en weer terug inclusief in de reissom.

Wij streven ernaar om al onze gasten direct voor de accommodatie af te zetten. Dit zodat je nauwelijks hoeft te lopen met jouw bagage. Alleen in situaties dat plaatselijke omstandigheden of bepalingen dit onmogelijk maken, word je op een uitstapplaats zo dicht mogelijk bij de accommodatie afgezet. De resterende afstand kun je dan te voet of per taxi afleggen. Eventuele kosten zijn voor eigen rekening.

Tijdens de transfer word je meestal begeleid door onze reisleiding.

Vertragingen

Het komt soms voor dat vliegtuigen door omstandigheden vertragingen oplopen. Voor de eventuele extra kosten die hierdoor ontstaan, hanteert GOGO de ANVR-voorwaarden. GOGO is niet aansprakelijk voor de eventuele extra kosten die als gevolg hiervan ontstaan. Ook niet voor de gevolgen hiervan op het gebied van gemiste vakantie-uren en te late thuiskomst waardoor aanvullend openbaar vervoer niet meer mogelijk is of noodgedwongen een vrije dag moet worden opgenomen. Sinds februari 2005 is ook de EU-regelgeving met betrekking tot Denied Boarding Compensation van toepassing. Deze regelgeving omvat bepalingen over vergoedingen voor geannuleerde vluchten, overboekingen op de vlucht, kwijtgeraakte en beschadigde bagage en langdurige vertragingen. Meer informatie hierover vind je op: http://europa.eu/legislation_summaries/consumers/protection_of_consumers/l24173_nl.htm

Voorwaarden voor reizen met een lichaamsdeel in het gips

Als je een lichaamsdeel in gesloten gips hebt, mag je alleen vliegen als je beschikt over een medische verklaring. Het is noodzakelijk dat in deze verklaring vermeld staat dat je met gesloten gips mag vliegen. Een medische verklaring mag maximaal 7 dagen voor vertrek van jouw heenreis uitgegeven zijn. Transavia vraagt om een medische verklaring, omdat het ziektebeeld vaak verergert door het reizen in een drukcabine.

Het is belangrijk dat het gips voldoet aan bepaalde voorwaarden. Overleg dit met de behandelend arts.

Voor vluchten van Air Malta, Pegasus, Vueling en Wizz Air kun je contact met ons opnemen voor meer informatie.

Losse vlucht boeken

Bij GOGO is het helaas niet mogelijk om een losse vlucht te boeken.

Wij adviseren je om voor beschikbaarheid en prijzen van losse vluchten de website van Sunweb (www.sunweb.nl) te bezoeken. Op deze site kun je direct een losse vlucht boeken.

Luchthavenbelasting

Voor al onze vakanties geldt een minimum aantal deelnemers van 20 bij 2 weken voor vertrek. Wanneer er minder dan 20 reizigers hebben geboekt heeft GOGO het recht om de vakantie te annuleren.

Minimum aantal deelnemers

Luchthavenbelasting is bij de reissom inbegrepen.

Service op Schiphol

Op Amsterdam Airport Schiphol is de balie van het zustermerk Sunweb, de Sunweb Last Minute Desk. Hier kun je terecht voor een last-minute vakantie naar de zon. Tot 1 uur voor vertrek ben je hier aan het juiste adres. Ook met al jouw overige vragen kun je hier terecht.

Je vindt de Sunweb Last Minute Desk in vertrekhal 1 tegenover Transavia Incheckbalie 6.

De Sunweb Last Minute Desk is van april tot en met augustus dagelijks geopend van 03.00 tot 21.00 uur. Vanaf september tot en met maart zijn de openingstijden tussen 03.00 tot 19.00 uur.

e: lastminutedesk@sunweb.nl
www.sunweblastminutedesk.nl
www.facebook.com/SunwebLastMinuteDesk
www.twitter.com/LastMinuteDesk

Om de website van GOGO goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk ons cookiebeleid. Als je onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat je akkoord bent. [COOKIELAWOPTOUT_DIALOG_BUTTON_SETTINGS]